اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

معرفی 406 کشاورز همدانی به تأمین اجتماعی

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان گفت: در راستای بیمه کشاورزان و استفاده این قشر از خدمات بیمه طی سال گذشته 406 نفر به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

معرفی 406 کشاورز همدانی به تأمین اجتماعی

ثـریـا شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: ‌در راستای اجرای این مهم و حمایت از حقوق مادی و معنوی بهره‌برداران مشاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و هویت‌بخشی به این مشاغل در مجامع عمومی نظام صنفی کارهای کشاورزی در سال 86 تأسیس شد.

وی افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در نظام صنفی کشاورزی در راستای سازماندهی، حمایت و تسریع خدمات‌رسانی به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد:‌ در این راستا در استان همدان نیز صنف کشاورزی شهرستان همدان در سال 89 تشکیل و شروع به کار کرد.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: صنف کشاورزی شهرستان همدان در سال گذشته به عنوان صنف کشاورزی نمونه استانی معرفی شد.

شعبانی با بیان اینکه کشاورزان در طول تاریخ به دلیل اینکه از مراکز اصلی و مجامع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دور بودند دچار ضرر و زیان‌های فراوانی شده‌اند، افزود:‌ در حال حاضر کشاورزان با ایجاد نظام صنفی کارهای کشاورزی می‌توانند حتی در تصمیمات کلان بخش کشاورزی شرکت کرده و تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مهمترین اهداف و اقدامات صورت گرفته توسط صنف یادآور شد: از جمله اقدامات ما صدور پروانه فعالیت و کارت کشاورز است.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان گفت:‌ به منظور هویت‌بخشی به این قشر زحمتکش برای 530 نفر از کشاورزان امزاجرد، انصارالامام، دهپیاز و یکن‌آباد در سال 91 پروانه فعالیت و کارت کشاورز صادر شده است.

وی ادامه داد:‌ تعیین نوع کشت و هدف‌بخشی به تولیدات در سطح استان 18 مورد، مشاوره طرح ورمی کمپوست برای 20 نفر و مشاوره احداث باغ و نهال‌کاری برای 45 نفر از دیگر اقدامات صنف کشاورزی شهرستان همدان بوده است.

شعبانی اظهار داشت:‌ تشکیل دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات کشاورزی با حضور یک نماینده از جهاد کشاورزی، قاضی دادگستری و نماینده نظام صنفی دادگاه بدوی و رسیدگی به شکایات کشاورزان و صدور حکم از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

وی از تشکیل گروهی از وکلا و مشاوران حقوقی کشاورزان به صورت رایگان خبر داد و افزود: این گروه در روزهای پنج‌شنبه به کار کشاورزان رسیدگی می‌کنند و طی سال گذشته نیز 30 مشاوره حقوقی ارائه شده است.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: طی سال گذشته 45 مورد مشاوره نیز از طریق گروه کارشناسان کشاورزی در راستای مدیریت مزارع و آماده‌سازی زمین در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت صورت گرفته است.

وی از مهمترین فعالیت‌های این صنف را پیگیری بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته کشاورزان می‌توانند با در دست داشتن پروانه نظام صنفی و مراجعه به اداره تأمین اجتماعی علاوه بر خود و خانواده‌شان، پنج نفر از کارگران شاغل خود را نیز معرفی و بیمه کنند.

شعبانی در ادامه سخنانش ابراز داشت: در راستای بیمه کشاورزان و استفاده این قشر از خدمات بیمه طی سال گذشته 406 نفر به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صنف کشاورزی معرفی برای بیمه تکمیلی، بیمه ادوات کشاورزی، بیمه عمر و بیمه حوادث است که در این راستا نیز 22 مورد معرفی برای بیمه شخص ثالث در سال 91 صورت گرفته است.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان گفت: پیگیری پروانه‌ها در مورد ضمانت در بانک‌ها از دیگر فعالیت‌های ما محسوب می‌شود که در این زمینه اکثر بانک‌ها به جز بانک کشاورزی تعامل و همکاری خوبی با صنف کشاورزی داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای معافیت وانت‌بارهای کشاورزی نیز طی سال 91، 30 نفر با مراجعه به صنف و پر کردن اظهارنامه از معافیت بهره‌مند شده‌اند.

شعبانی با اشاره به مراجعه 36 نفر برای سندهای ثبتی یادآور شد: پیگیری و ثبت‌نام و نقشه‌برداری از زمین‌های عادی و بدون سند برای ارائه به اداره ثبت و صدور سندهای ثبتی و جلوگیری از سوء استفاده‌های جانبی توسط افراد و شرکت‌های نامعتبر از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به حضور در جلسات کارگروه فرمانداری و پیگیری مسائل و مشکلات روستاها و کشاورزان خاطرنشان کرد: 20 نماینده فعال از روستاهای مختلف به عنوان نماینده صنف برای حضور در جلسات و انتقال مسائل و مشکلات روستاها توسط صنف انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول