اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی:

2415 روستای آذربایجان شرقی برق‌دار هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نقطه تاریکی درکشور نداریم.

2415 روستای آذربایجان شرقی برق‌دار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یوسف سرافراز صبح امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب با ارائه گزارشی از عملکرد و مصارف برق در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی، تجاری اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران دارای تنها 7 هزار مگاوات برق بود، ولی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی بعد از انقلاب هر سال شاهد افزایش 2 مگاوات برق در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرسال بطور متوسط 5 تا 6 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور افزوده شده است؛ گفت: هم اکنون این ریتم به 70 هزار مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در موضوع برق هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه محوریت اصلی را بر عهده دارد؛ تصریح کرد: هم اکنون کشور جمهوری اسلامی ایران جزو 14 کشور بزرگ نیروگاهی در دنیاست.

وی تولید سرانه برق درکشور را 3 هزار و 300 کیلووات و مصرف سرانه را نیز 2 هزار و 553 کیلو وات اعلام کرد و از مردم خواست تا درخصوص کاهش مصرف برق تلاش مضاعف کنند.

سرافراز با اعلام اینکه همچنان در صنعت برق استان آذربایجان‌شرقی حرف اول را می‌زند؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر 99 درصد روستاییان استان از نعمت برق برخوردارند و شهرستان بناب نیز جزو اولین شهرهایی است که روستای بدون برق ندارد و جزو شهرستان‌های برخوردار است و وزارت نیرو از جمله معدود دستگاه‌هایی است که خدمات خود را به دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز رسانیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی دارای 676 هزار انشعاب برق است که 52 هزار انشعاب آن در شهرستان بناب بوده و هر روز نیز بر تعداد مشترکان در این شهرستان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون 2 هزار و 415 روستای آذربایجان‌شرقی برق‌دار هستند و  اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور دارای برق هستند و دولت تلاش می‌کند که به‌زودی کار برق رسانی به روستاهای دارای کمتر از 10 خانوار را اجرایی کند.

سرافراز سپس ضمن هشدار به استفاده‌کنندگان غیرمجاز برق و همچنین افرادی که اقدام به سرقت تجهیزات برق می‌کنند، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را با شماره تلفن 121 در میان بگذارند.

وی همچنین از افرادی که اقدام به انبوه‌سازی، نصب پارچه و بنر و ساخت و ساز می‌کنند که گاهاً منجر به بروز حادثه می‌شود؛ خواست سعی کنند حریم خطوط برق را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن دعوت آحاد مختلف مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد، به کمک همکاران خود در توزیع برق در زمان برگزاری انتخابات هیچگونه خاموشی برق نداشته باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیریت و پرسنل تلاشگر امور برق بناب گفت: خوشبختانه در سایه تلاش همکاران ما این شهرستان از لحاظ اکثریت شاخص‌ها در رتبه بالای استانی و کشوری قرار گرفته و جا دارد از همکاری مردم بناب نیز در این خصوص نهایت تقدیر و تشکر بعمل آید. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول