اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

داشتن شبکه برق بدون خاموشی غیرممکن است

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: داشتن شبکه ایده‌ال برق بدون تلفات و خاموشی غیرممکن است.

داشتن شبکه برق بدون خاموشی غیرممکن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، نخستین دوره آموزشی خط گرم در استان مازندران با مشارکت شرکت توزیع برق، انجمن صنفی پیمانکاران برق استان و همکاری شش شرکت پیمانکار و 21 شرکت داوطلب برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این همایش یکی از راه‌های مهم کاهش انرژی توزیع نشده را انجام عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار توسط اکیپ‌های خط گرم دانست و افزود: داشتن شبکه ایده‌ال بدون تلفات و خاموشی غیرممکن است پس باید در راستای کاهش آنها گام برداریم تا با سعی در کاهش تلفات انرژی توزیع نشده را کاهش دهیم.

منوچهر جعفری به مزایای کار بر روی شبکه‌های توزیع با خط گرم اشاره و کاهش تلفات در اثر اصلاح شبکه، کاهش تعداد زمان خاموشی، داشتن برق مستمر و پایدار، کمک به اقتصاد و تولیدات صنایع، رضایت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و جلوگیری از فرسودگی تجهیزات که در اثر کلیدزنی مکرر به وجود می‌آید از مزیت‌های این طرح است.

وی تصریح کرد: طول عمر بیشتر تجهیزات و اجزای شبکه‌ها، امکان نصب تجهیزات جدید و برداشت تجهیزات معیوب شبکه بدون اعمال خاموشی، داشتن کارایی بالاتر همراه با ایمنی بیشتر، جلوگیری از اشغال تلفن‌های شرکت برای پاسخگویی به مشترکان بی‌برق، جلوگیری از درگیر شدن بی‌سیم، خودرو و ماموران مانور، پیشگیری از حادثه قبل از وقوع آن به دلیل رفع معایب شبکه از دیگر مزایای کار بر روی شبکه‌های توزیع با خط گرم است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات شرکت‌های برق، وقوع خاموشی در شبکه‌ها است، شکستگی یا ترک‌خوردگی مقره‌ها، شکستگی پایه و کراس آرم، خرابی تجهیزات ایمنی مثل کات اوت‌ها، برق‌گیرها و بسیاری موارد دیگر دلایلی برای ایجاد خاموشی در شبکه‌ها هستند و علاوه بر این موارد انجام مانورهای دوره‌ای برای بررسی وضعیت خطوط و نیز ایجاد تغییرات در شبکه برحسب موقعیت و شرایط خاص تعداد زیادی از خاموشی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه با بکارگیری نیروهای کارآمد داخل صنعت برق، درصددیم موضوع اجرای تعمیرات ضروری روی شبکه‌های برق‌دار فشار متوسط را به سرعت نهادینه سازیم، اظهار داشت: در بخش توزیع برق به طور کلی تعمیرات شبکه و اجرای عملیات خط گرم به دو روش فرمان از دور و فرمان از نزدیک انجام می‌گیرد که در شرایط فعلی روال اصلی این عملیات بر مبنای روش فرمان از نزدیک بوده و در کنار آن عملیات فرمان از دور هم به عنوان یک مکمل مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات خط گرم به روش فرمان از دور نیاز به تجهیزات پیچیده‌تری داشته و از نظر فرد مجری عملیات آن سخت‌تر است ولی اجرای این عملیات به روش فرمان از نزدیک از نظر فرد مجری، ساده‌تر ولی هنرمندانه‌تر و دقیق‌تر است، هر چند که تجهیزات آن گران‌تر و مدرن‌تر است.

جعفری تصریح کرد: در این دوره آموزشی، آموزش تئوری کار با خط گرم، آموزش استانداردها و اصول شبکه‌های توزیع، آموزش کار با خط گرم به صورت عملی در شهرستان‌های مختلف استان، آموزش ایمنی کار با خط گرم، مشاوره در خصوص کار با برق و زندگی مرتبط با برق در مدت 45 روز از سرفصل‌های آموزشی خواهد بود که از اول اردیبهشت تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت و افرادی که قرار است به عنوان اعضای گروه خط گرم فعالیت کنند باید از روحیه انضباط پذیری قوی و شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار بوده و آموزش‌های سطح عالی را در حد بین‌المللی گذرانیده باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، شش شرکت از جمله شرکت آتیه نیروی طبرستان، خزر نیروسرا، نیروافزا قلعه، سیستم‌های نوین انرژی معراج، انتقال نیروی سارویه و نیرو نور چهل سره آمادگی خود را برای حضور در این دوره‌های آموزشی و کار با خط گرم بر روی شبکه‌های فشار متوسط در مازندران اعلام و در این دوره‌ها حضور فعال دارند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول