اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه:

حمایت از فلسطین رمز مبارزه استضعاف با استکبار است

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با اشاره به طرح موضوع پذیرش اسرائیل در برخی محافل دولت‌های عربی گفت: مسئله حمایت از فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی، رمز مبارزه استضعاف با استکبار است.

حمایت از فلسطین رمز مبارزه استضعاف با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی در همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی که شامگاه جمعه به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد به تبیین مقوله بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بیداری از مقوله فکر، اندیشه، اعتقاد و احساسات است. از طرف دیگر روحانیت با درک، اعتقاد و احساس مردم سر و کار دارد و از این رو بیداری اسلامی بیشترین ارتباط را با روحانیون داراست.

وی ادامه داد: بیداری دارای دو بخش انگیزش به معنای ایجاد حرکت و خیزش جامعه است که به عوامل مختلفی همچون مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، احساس حقارت در مقابل استکبار و استعمار و نیازها و حاجاتی که انسان‌های متدین دارند، بستگی دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه در برابر این برانگیخته شدن دو عنصر وحدت و اسلامیت باید وجود داشته باشد تا این قیام‌ها به سرمنزل مقصود برسد، بیان داشت: این بیداری‌ها باید به سوی اسلام کشیده شود، بنابراین روحانیون وظیفه دارند توده‌های مردم را نسبت به اسلام ناب و حقیقی آگاه کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند.

حسینی ادامه داد: در بیداری اسلامی ملت‌ها باید واحد شده و دست به دست هم دهند و اگر این وحدت و رهبریت نباشد، این حرکت، حرکتی نامفهوم خواهد بود و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: رسالت ما این است که در نشر اسلام احساس مسئولیت کرده و ابتدا خودمان را به معارف اسلام تجهیز کنیم و لسان و منطقی که با آن بتوانیم اسلام را به دنیا معرفی کنیم، بیابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید کاربردی شده و در مشکلات جامعه ورود پیدا کنند، ابراز داشت: باعث خوشحالی است که حوزه علمیه قم مراکز فکری و اندیشه‌ای مرتبط با جهان را ایجاد کرده و رشد خوبی در این زمینه داشته است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح آسیب‌ها و مشکلات بیداری اسلامی پرداخت و گفت: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه به شدت استکبار را به وحشت انداخته است، در نتیجه یکی از کارهای استکبار برای به دست گرفتن این بیداری و بهره‌برداری از آن، خریدن سران و کسانی است که در انقلاب‌ها نقش دارند. در دو سال اخیر افرادی بودند که به عنوان شخصیت‌های انقلابی مطرح شدند ولی در نهایت مد نظر آمریکا و اسرائیل حرکت کردند.

وی با اشاره به طرح موضوع پذیرش اسرائیل در برخی محافل دولت‌های عربی تصریح کرد: مسئله فلسطین با اسرائیل رمز مبارزه استضعاف با استکبار است و امروز تنها دولتی که رسماً بر این موضوع ایستادگی کرده، ایران است که می‌گوید اسرائیل به عنوان غده سرطانی باید ریشه‌کن شده و از بین برود.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ادامه داد: مسئله دیگری که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده، ارائه اسلام تندرو، بی‌منطق، ستیزه‌جو و تکفیری است. آمریکا با ایجاد گروه‌هایی مانند القاعده و جبهه النصره جوانانی را پرورش داده که تندرو و بدون هیچ منطقی با مسائل برخورد خشن و فیزیکی می‌کنند، این اسلام خواسته‌ اسرائیل و آمریکا است. این دو گروه ساخته آمریکا هستند و کمک‌هایشان از آنجا فراهم می‌شود و همکاری قطر، ترکیه و عربستان با آن‌ها خواست اربابان آمریکایی است.

حسینی اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی را از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: سال‌های سال شیعه و سنی در عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها با هم زندگی می‌کردند و به ندرت دچار مشکل می‌شدند، ولی حدود 10 سال است که جنگ شدیدی بین شیعه و سنی ایجاد شده و شبکه‌های زیادی در این رابطه تاسیس شده‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که انگلستان هم شبکه تندرو سنی را کمک می‌کند و هم شبکه تندرو شیعی و در این طرح نیز تا حد زیادی موفق بوده‌ است.

وی دور کردن انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران را هدف دیگر دشمنان دانست و اظهار داشت: آن‌ها با ترس از نزدیک شدن انقلاب‌های منطقه به ایران، موج شدیدی از ایران هراسی را در منطقه ایجاد کرده و سعی در دست گرفتن رهبری این انقلاب‌ها داشتند و دلیل آن سیلی شدیدی بود که طی 34 سال از نظام و انقلاب اسلامی ایران خورده بودند.

انتهای پیام/78009/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول