اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تاکید کرد

گسترش معرفت دینی مهم‌ترین وظیفه مداحان

امام جمعه بوشهر گفت: مهم‌ترین وظیفه مداحان گسترش معرفت دینی در جامعه و پرهیز از مسائل اختلاف افکن و بدون مبناست.

گسترش معرفت دینی مهم‌ترین وظیفه مداحان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ویژگی‌های ریاست جمهوری را برشمرد و گفت: ایمان و اعتقاد قلبی به خدا و انقلاب‌اسلامی، اعتقاد به توانمندی مردم، التزام به قانون اساسی و آرمان‌های شهدا و مهم‌تر از همه مطیع محض مقام معظم رهبری، مهم‌ترین ویژ‌گی‌های یک رئیس جمهور است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مشروعیت ریاست جمهور به تنفیذ حکم وی از سوی مقام معظم رهبری است تصریح کرد:رئیس جمهور تا زمانی که در خط ولایت باشد این حکم مشروعیت دارد و زمانی که از این خط جدا شد مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برخورداری از مقاومت در برابر مسائل و مشکلات از جمله تهدیدها و تحریم‌ها را از دیگر خصوصیات یک رئیس جمهور اصلح برشمرد و افزود: یک رئیس جمهور باید آنچنان دارای تدبیر و سیاست باشد که فریب بازی‌های سیاسی دشمنان را نخورد که قدرت خود را از دست بدهد.

صفایی بوشهری پرهیز از ایجاد هزینه‌های مشکل‌ساز را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور دانست و افزود: باید رئیس جمهور از ایجاد هزینه‌هایی که برای مردم مشکل، نگرانی و دغدغه ایجاد می‌کند بپرهیزد و خالصانه خادم مردم باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه به دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نشان شاخص مداحان اهل بیت این است که با هنر خود و شیوه‌های هنری، معرفت دینی را در بین مردم گسترش دهند و نباید مسائل اختلاف‌افکن و بدون مبنا را در جامعه عرضه کنند.

وی همچنین زن را یک موهبت الهی دانست و گفت: زنان که منشا خیرات و برکات زیادی در خانه هستند نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران رسیدگی به آسیب دیدگان از زلزله و سیل اخیر، از آنان خواست این خدمات ادامه داشته باشد تا این افراد به زندگی عادی خود برگردند.

صفایی بوشهری به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اشاره کرد و با بیان اینکه نیروی کارگر بعنوان آخرین حلقه تولید باید دارای مهارت و تخصص باشد تصریح کرد: کارگران باید بدور از حاشیه‌ها و جریانات سیاسی در یک فضایی دانش بنیان تلاش کنند تا جامعه و کشور را به خود کفایی در عرصه‌های گوناگون برسانند.

خطیب نماز جمعه بوشهر بر پرهیز از مصرف کالاهای خارجی تاکید کرد و گفت: از تمامی مردم عزیز تقاضا می‌کنم به سمت مصرف کالاهای داخلی حرکت کنند و از مصرف کالاهای خارجی بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پرداخت حقوق به موقع کارگران را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برخی کارفرمایان از پرداخت به موقع حقوق و خدمات رفاهی و بهداشتی درمانی این قشر مستضعف کوتاهی می‌کنند که اکنون در استان بوشهر مشاهده می‌شود در صورتیکه حقوق و خدمات رفاهی این عزیزان پرداخت نشود از همین تربیون اسامی آنان را اعلام خواهم کرد و با این افراد برخورد خواهد شد.

وی گفت: در این برهه از زمان بیشترین فشار روی قشر متوسط و ضعیف جامعه است و دشمنان قصد دارند با این فشار‌ها مردم را از انقلاب دور کنند در صورتیکه مردم در صحنه‌های گوناگون امتحان خود را پس داده‌اند.

انتهای پیام/66006/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول