اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

رمز موفقیت شهید مطهری در اخلاص و فداکاری است

امام جمعه فیروزکوه گفت: رمز موفقیت شهید مطهری در اخلاص، فداکاری و جامعیت در علوم است.

رمز موفقیت شهید مطهری در اخلاص و فداکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان فیروزکوه با اشاره به سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: این شهید بزرگوار حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه ایران اسلامی، انقلاب و نظام دارند.

وی گفت: در ایامی که شبهات متعدد در فضای آن روز جامعه نسبت به اسلام و آرمان‏های انقلاب مطرح می‏شد، شهید مطهری شجاعانه به استقبال شبهات می‏رفتند و عالمانه به آن پاسخ می‏گفتند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: پاسخ‏های این شهید بزرگوار آنقدر استادانه بود که برای همه افراد و اقشار از گروه‏های مختلف قابل درک و فهم بود و امروز نوشته‏ها و آثار شهید مطهری می‏تواند چراغ راه جامعه و به ویژه نسل جوان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت استاد شهید مطهری، جامعیت در علوم، فداکاری و اخلاص است.

استیری ادامه داد: جامعیت در علوم فقه، کلام، فلسفه، اصول و تفسیر، زمان‏شناسی، ایثار، انجام زیبا و فداکارانه تکلیف، اخلاص و خوف الهی همه مشخصه‏هایی بود که شهید مطهری را الگوی همه مردم در نظام اسلامی ساخته است.

کارگران زمینه‏ساز حماسه اقتصادی هستند

استیری همچنین با اشاره به روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: آحاد مردم در ایران اسلامی مدیون دو قشر زحمتکش کارگر و کشاورز هستند که چرخ تولید اقتصاد جامعه را به گردش در می‏آورند.

وی گفت: مطابق فرمایشات ائمه معصومین(ع) «هر کس در مسیر تأمین معاش و مخارج زندگی خود و خانواده خود تلاش و کوشش کرده و عرق بریزد، همانند مجاهد فی سبیل الله است».

امام جمعه فیروزکوه افزود: این گونه است که کار و کارگر مورد توجه خداوند متعال، انبیای الهی، ائمه معصومین(ع)، بزرگان دین و در رأس نظام اسلامی مقام معظم رهبری قرار می‏گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال مزین به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، کارگران زمینه‏ساز بروز و ظهور حماسه اقتصادی شوند.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول