اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان:

تولیدات سنگ چین قادر به تسخیر بازار‌های ایران نیست

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: کشور چین در بخش تولید سنگ قادر به تسخیر بازار‌های ایران نیست و سنگ تولید شده در این کشور بازار‌های ایران را اشباع نکرده است.

تولیدات سنگ چین قادر به تسخیر بازار‌های ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد دفاعی در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی سنگ با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های سنگ اصفهان از برترین نمایشگاه‌های صنعت سنگ در سطح کشور است، اظهار کرد: اصفهان مرکز سنگ ایران است و ظرفیت‌های بسیاری در بخش سنگ در این استان وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری این نمایشگاه‌ها به چه میزان در رشد و توسعه صنعت سنگ مؤثر است، اضافه کرد: نمایشگاه‌های برگزار شده در حوزه صنایع و نو‌آوری محلی برای حضور صنعتگران و تولید‌کنندگان است.

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه صنعتگران و تولید‌کنندگان با حضور در نمایشگاه‌ها می‌توانند با توانمندی‌های یکدیگر آشنا شوند، تصریح کرد: همچنین با برگزاری این نمایشگاه‌ها چرخه‌های صنعت سنگ به حرکت در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها ابزاری برای شناخت و برند شدن صنعت سنگ است، ادامه داد: امیدواریم هر سال صنعت سنگ رشد و رونق بیشتری پیدا کرده و جایگاه واقعی خود را در کشور و دنیا پیدا کند.

دفاعی با بیان اینکه صنعت سنگ سبب اشتغال‌زایی بسیاری از افراد در سطح جامعه می‌شود، تاکید کرد: مسئولان بالادستی باید به صنعت سنگ توجه بیشتری داشته باشند و در صورتی که از این صنعت حمایت نمی‌کنند نباید در مقابل رشد و حرکت آن سنگ‌اندازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد که استان اصفهان نخستین جایگاه را در بخش صنعت سنگ در کشور دارد، افزود: در حال حاضر در بخش صادرات سنگ به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های ایجاد شده مشکلاتی وجود دارد اما با وضعیت موجود نیز سنگ کشور به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: دلالی سنگ در بخش فرآورده‌های تولید شده صورت می‌گیرد و در حال حاضر درصد بالایی از فرآورده‌های سنگی کارخانه‌های استان توسط دلالان در شهرستان‌ها به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه البته دلالی در بخش کوپه‌های سنگ نیز صورت می‌گیرد که دلالی کوپه‌های سنگ ضرر و زیان بسیاری را به تولید‌کنندگان و کارخانه‌های سنگ وارد می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر پنج درصد تولیدات سنگ اصفهان در این استان مصرف می‌شود.

دفاعی ادامه داد: به دلیل وجود مشکلات ارزی نتوانسته‌ایم ماشین‌آلات موجود در کارخانه‌های سنگ را به ابزار‌های نوین و پیشرفته مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود این مشکلات بسیاری از ماشین‌آلات موجود در کارخانه‌های سنگ‌بری استان فرسوده است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود هزار کارخانه سنگ‌بری در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین حدود هزار و 600 واحد سنگ‌بری در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: تولیدات سنگ این کارخانه‌ها نیز براساس نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه تنها درصد محدودی از تولیدات سنگ استان به خارج از کشور صادر می‌‌شود، تاکید کرد: فرسودگی تجهیزات کارخانه‌های سنگ‌بری سبب تعطیلی و غیر‌فعال شدن این کارخانه‌ها نشده اما سطح فعالیت این مجموعه‌ها را کاهش داده است.

دفاعی با تاکید بر اینکه دولت با کمک به صنعت سنگ و برداشتن موانع موجود می‌تواند به رشد و توسعه این صنعت و اشتغال‌زایی برای درصد بالایی از جوانان کمک کند، افزود: در حال حاضر تولیدات سنگی چین در کشور ایران به فروش نمی‌رسد و سنگ تولید شده کشور چین بازار‌های ایران را اشباع نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کشور چین در بخش تولید سنگ قادر به تسخیر بازار‌های ایران نیست، گفت: افزایش چند برابری نرخ دلار و ارز عاملی برای کاهش ورود تولیدات چینی در بخش سنگ به کشور شده است.

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان اظهار کرد: صنعت سنگ باید تقویت شود و این صنعت می‌تواند جایگزینی برای نفت باشد.

انتهای پیام/63004/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول