اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش علمی بهار نارنج صورت گرفت

رونمایی از تمبر بهار نارنج در مازندران

برای نخستین بار در کشور از تمبر بهار نارنج در بابل مازندران رونمایی شد.

رونمایی از تمبر بهار نارنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رئیس شورای شهر بابل صبح امروز در سومین روز از نخستین همایش علمی بهار نارنج که با حضور شهرداران و مهمانان 30 استان کشور در سالن هلال‌احمر بابل برگزار شد، اظهار کرد: درختکاری در فرهنگ دینی ما یک ارزش و عبادت تلقی شده و در هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به این امر پرداخته نشده است.

حجت‌الاسلام حسن فلاح افزود: در اهمیت درختکاری همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «اگر نهالی در دست شما باشد و شما در آستانه مرگ باشید، اگر تنها به اندازه کاشت درخت فرصت دارید آن درخت را بکارید».

وی اضافه کرد: اگر درختکاری در جامعه ما برای مردم به عنوان یک فرهنگ تلقی شود مطمئناً کشوری توسعه یافته خواهیم داشت.

فلاح ادامه داد: در اسلام و فرهنگ دینی ما حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز فرهنگ ارزشی و عبادی بوده و نسبت به حفظ و نگهداری درختان تاکید جدی شده است.

رئیس شورای شهر بابل اضافه کرد: از سال 1379 تاکنون شهر بابل به بهار نارنج شهرت یافته و در این مدت اقدامات مختلف فرهنگی در این ارتباط انجام شده است.

فلاح استقبال شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در نخستین جشنواره علمی بهار نارنج در بابل را نشانه موفقیت جشنواره ملی بهار نارنج برشمرد و افزود: حضور شهرداران و شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در جشنواره ملی بهار نارنج بیانگر این است که دیگر شهرهای کشور نیز بابل را به عنوان شهر بهار نارنج شناخته و مهد رویش و پرورش درخت بهار نارنج می‌دانند.

به گزارش فارس، با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای نخستین بار در کشور از تمبر بهار نارنج در بابل رونمایی شد.

انتهای پیام/86009/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول