اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی:

دانش‌آموزان دبستانی با روبات‌های جنگجو به میدان آمدند

دبیر اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی گفت: 120 نفر از دانش‌آموزان مدرسه ملاصدرا در سری مسابقات روباتیک دانش‌آموزی مدارس استان قم شرکت کرده و در سه نوبت با یکدیگر به صورت فشرده رقابت کردند.

دانش‌آموزان دبستانی با روبات‌های جنگجو به میدان آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی مهاجری در حاشیه مسابقات روباتیک که به مناسبت روز میلاد دخت نبی اکرم (ص) و گرامیداشت روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقه با حضور 120 دانش‌آموز در مقاطع شش‌گانه ابتدایی در 10 تیم برگزار شد.

وی با اشاره به رقابت 10 تیم منتخب این دوره از مسابقات روباتیک دانش‌آموزی بیان داشت: تیم‌ها سه دور رقابت تنگاتنگ داشتند که به مدت 9 ساعت به طول انجامید و در هر مقطع سه تیم پس از کسب امتیازات لازم رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دبیر اجرایی مسابقات روباتیک دانش‌آموزی ادامه داد: این دوره از مسابقات در گروه روبات‌های زیر 800 گرم و با عنوان مسابقات روباتیک سبک وزن دانش‌آموزی انجام شد.

وی، هدف از برگزاری این مسابقات را تشویق دانش‌آموزان برای آشنایی با دانش نوین روباتیک، ایجاد انگیزه برای تقویت حس نوآوری و ابتکار در میان نوجوانان علاقه‌مند به این رشته و بسترسازی برای حرکت در مسیر برنامه‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه دانش روباتیک ذکر کرد.

مهاجری با بیان اینکه مسابقات روباتیک دانش‌آموزی به صورت پیوسته ادامه دارد، تصریح کرد: مسابقات روبات‌های فوتبالیست در مراحل بعدی میان دانش‌آموزان مبتکر و نوآور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پائین بودن سن شرکت‌کنندگان در این سری از مسابقات روباتیک افزود: با وجود اینکه مسابقات روباتیک دانش‌آموزی برای نخستین‌بار در این مقطع برگزار می‌شد، اما شرکت‌کنندگان در این مسابقه روبات‌هایی مجهز به ابزارهای تهاجمی ساخته بودند.

دبیر اجرایی این سری از مسابقات روباتیک دانش‌آموزی در پایان متذکر شد: این مسابقه با رأی هیئت داوران با معرفی سه نفر از برگزیدگان هر پایه تحصیلی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/78005/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول