به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجتالاسلام محمدجعفر علمی پیش از ظهر امروز در نوزدهمین اجلاس اساتید جامعة المصطفی العالمیه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: هر نظام آموزشی از سه رکن استاد، طلبه و محتوای علمی و معرفتی تشکیل شده ولی اهمیت اساتید در این حوزه انکارناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ تشیع در قرون مختلف شاهد هستیم که در کنار محور اصلی معارف اسلامی برخی محورها با توجه به اقتضائات پررنگتر شده است.
معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه عنوان داشت: اساتید، علما، پژوهشگران متناسب با شرایط زمانی، مکانی و نیازهای فکری، معنوی و روحی نقش خود را بازی میکنند.
وی با بیان اینکه با ارزشترین سرمایه حوزه علمیه در جامعة المصطفی است گفت: هر تحولی که در جامعة المصطفی رخ دهد نتیجه آن در کل جهان تشیع قابل مشاهده است.
علمی یادآور شد: طلاب از 120 کشور دنیا در جامعة المصطفی مشغول تحصیل هستند و این ظرفیت منحصر به فردی محسوب میشود.
وی با اشاره به تحول در نظام آموزشی جامعة المصطفی العالمیه گفت: هیچ فردی عالمانهتر از استادان نمیتواند به این مسیر کمک کند و باید در نظر داشت اگر طلاب را تربیت کنیم در آینده جهان تشیع تأثیرگذار است.
معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اکنون در مواجهه تمدنی با غرب قرار داریم که فرهنگ و تمدن ما را متأثر کرده بنابراین باید فعالیتی صورت گیرد تا طلاب در مسیر پیشرفت و تعالیبخشی به ایفای نقش بپردازند.
وی با بیان اینکه نقش استادان در پرورش معنوی طلاب بینظیر است گفت: تلاش و مجاهدتهای علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، شهید مطهری و... در راستای این تغییر و تحول بوده است.
علمی با اشاره به تفاوت دانشگاه با حوزه علمیه گفت: در دانشگاهها فراگیری تخصصی ویژه در دستور کار قرار دارد و کاری به اخلاق و معنویت ندارند ولی حوزه علمیه دانشگاه نیست که کاری به مباحث اخلاقی و معنوی نداشته باشد.
انتهای پیام/78003/ط30/چ3000