اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس آینده جمهور نباید حاشیه داشته باشد.

رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در همایش "نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، روز کارگر و روز معلم و همچنین تسلیت سالروز شهادت استاد مطهری اظهار کرد: روحانیت را در رژیم گذشته از ورود به مباحث سیاسی منع می‌کردند.

وی به نام‌گذاری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: شیعه 54 کتاب فقه دارد و تنها چهار کتاب مربوط به عبادت بوده و بقیه درباره مسائل سیاسی و اجتماعی است.

قربانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را از موضوع‌های سیاسی دانست و تصریح کرد: علما نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند زیرا ممکن است افراد ناصالح و غیر اصلح برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به ریاست جمهوری بنی‌صدر در ابتدای انقلاب و فتنه سال 88، خاطرنشان کرد: سران فتنه در سال 88 به دنبال مشکل‌آفرینی و براندازی نظام بودند و کشتی انقلاب اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری نجات پیدا کرد.

وی انتخاب افراد ناصالح را موجب انحطاط جامعه خواند و بیان کرد: روحانیون و فرهیختگان وظیفه روشنگری در جامعه را به عهده دارند.

قربانی انتخابات را آزمایش بزرگ ملت ایران توصیف کرد و گفت: بهترین افراد باید برای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور نباید حاشیه داشته باشد.

وی خواستار استفاده از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و جامعه مدرسین در بحث انتخابات شد و اظهار کرد: از دیدگاه‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی و ... باید در انتخابات استفاده شود.

قربانی در ادامه به سالروز شهادت علامه مطهری اشاره کرد و افزود: مطهری عالم ربانی و دین‌باور بود و به عالمان ارادت ویژه داشت.

امام جمعه رشت شهید مطهری را دارای تقوای قلمی خواند و اظهار کرد: علامه مطهری مسائل اسلامی را موشکافی می‌کرد.

وی در پایان بر ادامه راه امام (ره) توسط علما تاکید کرد و گفت: روحانیون در انتخابات باید مسیر را برای مردم تبیین کنند تا جامعه از خطر سقوط حفظ شود.

انتهای پیام/84001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول