اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

مادران ایرانی در نهضت‌های مختلف بسیار اثرگذار بوده‌اند

استاندار خراسان شمالی گفت: مادران ایرانی در نهضت‌های مختلف چه در قرون اخیر و چه در انقلاب اسلامی، بسیار اثرگذار بوده و رشادت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

مادران ایرانی در نهضت‌های مختلف بسیار اثرگذار بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود احمدی‌بیغش در مراسم تقدیر از مزدوجان دهه کرامت استان اظهار کرد: نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه (س) به نام روز زن، از افتخارات زن ایرانی بوده و بزرگ‌ترین ارزش برای مادران اسلامی و ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی از روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن و بزرگداشت مقام مادر یاد می‌شود، به دلیل شناخت عمیق حضرت امام (ره) از نقش و جایگاه واقعی و ارزشمند زنان در جامعه بوده است، افزود: نام‌گذاری این روز به نام روز زن، از افتخارات بانوان ایرانی بوده و بزرگ‌ترین ارزش برای مادران اسلامی و ایرانی محسوب می‌شود.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه 1440 سال از میلاد حضرت فاطمه (س)  و 114 سال از تولد حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد، این تقارن زمانی را بسیار مبارک و ارزشمند خواند.

وی به نقش برجسته زنان در عرصه‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: مادران ایرانی در نهضت‌های مختلف چه در قرون اخیر و چه در انقلاب اسلامی، بسیار اثرگذار بوده و رشادت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: داشتن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم استان، خصوصاً در دوران دفاع مقدس و آمار بالای شهدای استان نسبت به جمعیت آن، نشان از ولایت پذیری آنان دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در جریان این مراسم با تبریک این اتفاق مبارک به زوج‌های جوان گفت: برای خود افتخار می‌دانیم شاید این حرکت، تشویقی در جهت اشاعه سنت حسنه ازدواج آگاهانه، به هنگام و پایدار در میان جوانان استان شود.

به گزارش فارس، در حاشیه این دیدار از 33 نوعروس که در دهه کرامت سال گذشته پیوند آسمانی خود را آغاز کرده بودند و همچنین مشاوران بانوان ادارات کل با اهدای هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول