اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش اقامت گردشگران به 3 روز در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش اقامت از 2.1 شب به سه شب در استان در سال گذشته حاصل توسعه و بهبود زیرساخت‌هایی از قبیل اماکن تفریحی و گردشگری بوده است.

افزایش اقامت گردشگران به 3 روز در آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، تراب محمدی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مجموعه تفریحی،تجاری و درمانی و استخر تورچان عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: افزایش اقامت از 2.1 شب به سه شب در استان در سال گذشته حاصل توسعه و بهبود زیرساخت‌هایی از قبیل اماکن تفریحی و گردشگری بوده است.

محمدی راه‌اندازی چنین مجتمع‌های تفریحی در استان با همراه داشتن امکانات درمانی را با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی چند سالی است که به عنوان یک مقصد مهم در جذب گردشگران سلامت از کشورهای خارجی شده، از جمله نیازهای استان خواند.

وی با بیان اینکه گردشگران مقاصد سفر خود را بر مبنای عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، آب و هوا، امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی انتخاب می کنند، افزود: اغلب شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی از جمله عجب‌شیر دارای ظرفیت‌های خدادادی طبیعی و فرهنگی و تاریخی برای جذب گردشگران هستند و خوشبختانه طی چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز نیز انجام گرفته است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بهره برداری از تاسیساتی نظیر مجتمع فرهنگی، ورزشی، خدماتی و درمانی تورچان و هتل بزرگ این شهرستان را اقدامی در راستای توجه به صنعت گردشگری و توسعه آن در عجب‌شیر اعلام کرد.

محمدی با اشاره به ویژگی‌های این مجتمع، هزینه‌های ساخت این پروژه از سوی سرمایه گذار را بالغ بر 35 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: مجتمع فرهنگی، ورزشی، خدماتی و درمانی تورچان با 2300 متر در سه طبقه احداث شده است.

این مجتمع دارای فضاهای استخر، سونا، جکوزی و باشگاه بدن سازی بوده و دیگر امکانات از قبیل لجن درمانی، هیدروتراپی و فضاهای خدماتی نظیر تالار و رستوران نیز به زودی در آن احداث

می‌شود.

انتهای پیام/60002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول