اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام خبر داد

تشدید مقابله با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: مقابله با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در ایلام تشدید می‌شود.

تشدید مقابله با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در ایلام

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: ارسال و یا خواندن پیامک با تلفن همراه در هنگام رانندگی بسیار خطرناک‌تر از صحبت کردن با تلفن همراه است.

وی ادامه داد: راننده‌ای که هنگام رانندگی اقدام به چنین عملی می‌کند تمام حواس او به صفحه تلفن متمرکز می‌شود و به رانندگی خود توجهی نمی‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: صحبت کردن با تلفن همراه نیز از گفت‌و‌گو با سرنشینان خودرو خطرناک‌تر است چراکه سرنشینان خودرو صحبت‌های خود را بر اساس شرایط رانندگی تنظیم می‌کنند و به راننده نسبت به اتفاقات قریب‌الوقوع هشدار می‌دهند اما در گفت‌و‌گو با تلفن همراه چنین نیست و راننده‌ای که هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کند، تمرکز ندارد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده استفاده از تلفن همراه در بین مردان بیشتر از خانم‌ها است و در ارسال پیامک خانم‌ها جلوتر از آقایان هستند و یکی از علت‌های افزایش تصادفات در اثر تلفن همراه القای هیجانات کاذب فرد راننده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رشد فرآیند استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در واقع بخشی از روند نگران‌کننده تأثیر فناوری‌های روز بر کاهش توجه رانندگان است.

رسولی ادامه داد: بر این اساس، طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه حین رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها 500 هزار ریال و در سایر شهرها 400 هزار ریال با سه نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و پنج نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه حین رانندگی در سرعت کمتر از 60 کیلومتر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها مبلغ 300 هزار ریال و در سایر شهرها مبلغ 200 هزار ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول