اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

بانوان خانه‌دار اصلی‌ترین نیروهای مولد در جامعه هستند

امام جمعه قروه بانوان خانه‌دار را از اصلی‌ترین نیروهای مولد در جامعه دانست و افزود: متاسفانه به این قشر از بانوان توجه نمی‌شود و کارهای محیط خانه را از وظایف زن محسوب می‌کنند که این باور غلطی است و باید اصلاح شود.

بانوان خانه‌دار اصلی‌ترین نیروهای مولد در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفرعلی احیا در جشن بزرگ میلاد کوثر که در سالن تختی قروه برگزار شد با اشاره به نقش سازنده بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: از آنجایی که اقتصاد خانواده در تنظیم نمودار رشد و توسعه اقتصادی جامعه تأثیر به سزایی دارد، پس می‌توان گفت کلید استفاده بهینه از منابع در دست مادران است.

امام جمعه قروه با بیان اینکه زنان به عنوان یکی از ارکان اساسی خانواده در ساماندهی و مدیریت اقتصاد خانواده نقش اساسی ایفا می‌کنند گفت: جایگاه مادری و همسری عمده منابع مصرف را به زن واگذار می‌کند بنابراین او می‌تواند با ساماندهی و مدیریت صحیح بین درآمد و مصرف توازن برقرار و نقش مؤثری را در اقتصاد خانواده ایفا کند.

خطیب جمعه قروه اظهار داشت: در صحنه خلق حماسه اقتصادی و اصلاح سبک زندگی مهم‌ترین نقش به زنان و مادران جامعه ما اختصاص یافته است چرا که در جامعه ایرانی اسلامی، خانواده محور جامعه ایرانی و مادر ستون پایه و محور سبک زندگی یکایک افراد خانواده است.

وی تصریح کرد: نقش‌های همسری و مادری زنان و تربیت نسل آینده که بار اصلی آن بر دوش مادر خانواده است رمز و راز اصلی نقش زن در تحقق حماسه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام احیا در ادامه با تبیین فضایل اخلاقی و شخصیت وارسته حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) نمونه یک انسان کامل  و زن مسلمان است که تمامی زنان و مادران از برکت وجود آن بانوی بزرگوار می‌توانند پی به ارزش‌های والای انسانی خود ببرند.

امام جمعه قروه افزود: سراسر زندگی حضرت فاطمه (س) مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و سخن گفتن از فاطمه (س)، فراتر از اندیشه بشری است، لذا باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام احیا، بانوان خانه‌دار را از اصلی‌ترین نیروهای مولد در جامعه دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر به این قشر از بانوان توجه نمی‌شود و کارهای محیط خانه را از وظایف زن محسوب می‌کنند که این باور غلطی است و باید اصلاح شود.

به گفته امام جمعه قروه دامان پاک مادران مهد پرورش بزرگ مردانی همچون رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است که با شخصیتی تاثیرگذار، معلم کلاسی به وسعت جهان شد.

انتهای پیام/79009/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول