اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت رژیم صهیونیستی با مذاکره بر اساس مرجعیت مرزهای 67

با وجود موافقت اعراب درباره مبادله زمین با رژیم صهیونیستی، این رژیم اعلام کرد که حاضر به ازسرگیری مذاکرات سازش بر اساس مرجعیت مرزهای چهارم ژوئیه 1967، نیست.

مخالفت رژیم صهیونیستی با مذاکره بر اساس مرجعیت مرزهای 67

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت الشرق، رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کرد که مخالف ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف فلسطینی بر اساس مرجعیت مرزهای چهارم ژوئیه سال 1967 است و در خصوص مسئله مرزها پس از مذاکرات بین دو طرف توافق خواهد شد نه قبل از آن.

«گلعاد اردان» وزیر اسرائیل از حزب لیکود گفت که پذیرش اصل تبادل زمین از سوی هیئت طرح صلح عربی اقدامی مثبت است از این جهت که فلسطینیان را به بازگشت به میز مذاکرات تشویق می‌کند اما بعید است که اسرائیل از قبل با ایده ازسرگیری مذاکرات بر اساس مرجعیت مرزهای سال 1967 موافقت کند و چنین موضعی هیچ برگه‌ای برای اسرائیل برای چانه‌زنی به جز مسائل امنیتی باقی نمی‌گذارد.

از سوی دیگر «شیلی یحیموفیچ» رئیس حزب کار از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواست تا به صورت مسئولانه با طرح عربی تعامل و برای کسب دستاورد در میان افکار عمومی جهان تلاش کند.

وی افزود که آمادگی اتحادیه عرب برای سازش با اسرائیل بر اساس اصل مرزهای 67 به همراه برخی اصلاحات و تبادل زمین همسو با طرح کلینتون برای حل‌وفصل منازعه اسرائیلی-فلسطینی است.

این در حالی است که موافقت اعراب درباره تبادل زمین با رژیم صهیونیستی، با مخالفت گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جبهه خلق و جهاد اسلامی مواجه بوده است.

جبهه خلق در بیانیه‌ای تاکید کرد که اعراب با این امتیازدهی به دنبال کسب دخالت آمریکا در سوریه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول