اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

رضایتمندی 85 درصدی مسافران نوروزی مشهد / مساحت شهر مشهد به 25 هزار هکتار افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد گفت: با نظرسنجی که در نوروز 92 از زائران و مجاوران حریم رضوی صورت گرفت 85 درصد رضایت داشتند که این رقم در تاریخ شهرداری مشهد بی‌سابقه بوده است.

رضایتمندی 85 درصدی مسافران نوروزی مشهد / مساحت شهر مشهد به 25 هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی برادران ظهر امروز در نشستی خبری در شهرداری مشهد اظهار کرد: اکثر درآمدهای شهرداری مشهد در سال گذشته محقق شد و بدون اتکا به درآمدهای دولتی توانستیم به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی دولت در سال گذشته جذب بودجه یارانه‌ای برای شهرداری مشهد همانند سایر شهرداری‌های کشور صفر بود؛ اما با این وجود هیچ پروژه‌ای ناتمام نماند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد افزود: با نظرسنجی که در نوروز 92 از زائران و مجاوران حریم رضوی صورت گرفت 85 درصد رضایت داشتند که این رقم در تاریخ شهرداری مشهد بی‌سابقه بوده است.

برادران با اشاره به نظام بودجه شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تغییر نظام بودجه شهرداری مشهد از هزینه‌ای به عملیاتی در سال 92 یکی از نقاط قوت شهرداری مشهد محسوب می‌شود زیرا با تدوین بودجه عملیاتی میزان بهره‌وری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مدیران بهره‌ور با راندمان کاری بالا در شهرداری به کار گرفته شده‌اند، تصریح کرد: با تدوین بودجه عملیاتی در ساختار شهرداری مشهد تنها به مدیرانی که اهداف را اجرایی کرده‌اند اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد در ارتباط با برنامه‌های امسال شهرداری یادآور شد: کنفرانس شهر هوشمند، کنفرانس محیط زیست شهری، دو کارگاه آموزشی از برنامه‌های امسال شهرداری مشهد است.

برادران با اشاره به انتخابات شورای شهر افزود: عملکرد مطلوب شهرداری و شورای شهر مشهد سبب حضور نامزدهای زیادی در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر شد.

وی در ارتباط با طرح جامع و تفصیلی مشهد اظهار کرد: مطابق توافقی که با فرمانداری مشهد در راستای حریم مشهد صورت گرفته منجر به افزایش مساحت شهر از 21 هزار و 570 هکتار به 25 هزار هکتار شده که این امر در نتیجه افزایش دو روستای قرقی با 520 هکتار و توس با 3 هزار و 300 هکتار بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد با اشاره به آمارهای شهر مشهد در سال 90 و 91 گفت: در سال 91 تعداد 9 هزار و 15 پروانه و 16 هزار و 286 پایان کار ساختمانی و در سال 90  تعداد 8 هزار و 50 پروانه و 20 هزار و 724 پایان کار ساختمانی صادر شده است.

برادران تصریح کرد: همچنین تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر را 2هزار و 204 دستگاه در سال 90 و 2هزار و 314 دستگاه در سال 91 بوده که از این تعداد، 981 دستگاه در سال 90 در بخش خصوصی و هزار و 479 دستگاه در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

وی سرانه فضای سبز را در سال 90؛ 10.5 مترمربع و در سال 91 ، 11.2 متر مربع اعلام کرد و اظهار کرد: پارک‌های سطح شهر مشهد از 397 مورد در سال 90 به 415 مورد در سال 91 افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و تو.سعه شهری شهرداری مشهد یادآور شد: همچنین در سال 91 تعداد مسافران ورودی به پایانه‌های مسافربری 13 میلیون و 110 هزار و 288 نفر بوده که این تعداد در سال 91؛  12 میلیون و 60 هزار و 584 نفر شده است.

برادران با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهرداری در سال گذشته 86 درصد بوده است، تاکید کرد: شهرداری مشهد در حال حاضر هیچ گونه بدهی معوقه‌ای به پیمانکاران ندارد و 497 پروژه و هزار و 481 زیرپروژه را در سال 92 تعریف کرده است.

انتهای پیام/70022/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول