اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک خیر مدرسه‌ساز کرمانشاهی:

آرزوی قلبی دخترم ساختن مدرسه برای دانش‌آموزان بود

یک خیر مدرسه‌ساز کرمانشاهی گفت: دخترم آرزوی قلبی‌اش ساختن مدرسه برای بچه‌ها در مناطق محروم بود و چقدر زود این رویا به حقیقت پیوست.

آرزوی قلبی دخترم ساختن مدرسه برای دانش‌آموزان بود

 نوروز علی‌همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: بنابر وصیت دختر مرحومم، شهناز همتی از حقوق آن مرحوم در سال 80، دبستان 2 کلاسه به نام وی، برای دانش‌آموزان محروم روستای بلین درودفرامان از توابع کرمانشاه احداث شد.

وی تصریح کرد: دبستان 3 کلاسه دیگری در روستای سالارآباد پشت‌دربند منطقه میان‌دربند ساخته شده، و از محل حقوق دختر خودم در ساختن مسجد در شهرک معلم و مسجد کنجوری کرمانشاه مشارکت داشته‌ام.

این خیر مدرسه‌ساز تصریح کرد: همچنان ساخت‌وساز و کمک به مشارکت در کارهای خیر از محل حقوق دخترم ادامه دارد و هنوز به‌منظور کمک به تجهیزات و خرید ملزومات برای مدارس بنابر وصیت دخترم عمل می‌کنم.

همتی با بیان اینکه خودم بیسواد هستم، اما همیشه فرزندانم را تشویق و ترغیب به علم‌آموزی می‌کردم، ادامه داد: من 7 فرزند دارم که همه تحصیل‌کرده و اهل علم و دانش هستند و به همین دلیل آرزو و علاقه و تلاش همیشگی من این بوده است که دیگر فرزندان این مرز و بوم نیز از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

پیرمرد در خصوص دختر مرحومش با اشاره به اینکه در سال 79 بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده است، گفت: دخترم موفق به گرفتن 2 لیسانس علوم‌تربیتی و فیزیک در آن سال‌های حیاتش شده بود و دانشجوی فوق‌لیسانس تعلیم‌ و تربیت اسلامی دانشگاه تربیت مدرس تهران بود.

وی گفت: دخترم یک هفته قبل از تصادف و فوتش به من و مادرش گفت، آرزوی قلبیم ساختن مدرسه برای بچه‌ها در مناطق محروم است و چقدر زود این رؤیا به حقیقت پیوست.

همتی با بیان اینکه دخترم معلم روستا بود و عاشق بچه و مدرسه است، خاطر نشان کرد: دوست دارم با پس‌اندازم در روستا برای بچه‌های محروم مدرسه بسازم و من در حقیقت درویش صحراگردی بودم که تجربه زیادی در شناخت مردم، آداب، رسوم و فرهنگ مردم کسب کرده‌ام.

وی ادامه داد: در این سال‌ها فهمیدم که مدرسه جایگاه تمام خوبی‌ها است و در مدرسه است که بچه‌های محروم روستا به شناخت دین و تحصیل دست می‌یابند لذا باید این جایگاه برای جذب بچه‌های، روستایی زیبا و محکم ساخته شود.

خواهر مرحوم شهناز همتی نیز گفت: پدر از مؤذنان مسجد رشیدی و مسجد نجومی بودند و در محله رشیدی زندگی ساده‌ای داشتند و دارند و همیشه فرزندانشان را به کسب رضای خدا و به جا آوردن فرایض و واجبات دین و کسب علم ترغیب می‌کردند.

اکرم همتی با اشاره به اینکه شادی کودکان در این دبستان‌ها، یاد خواهرم را برای ما زنده نگه ‌داشته است، خاطر نشان کرد: اجر معنوی این کار برای ما کافی است و خواهرم به انجام فرایض دینی بسیار تاکید داشت.

وی افزود: خواهرم از کسانی بود که پیش از پیروزی انقلاب در دبیرستان شریعتی، فرح سابق تحصیل می‌کرد و با حجاب در کلاس‌ها حضور می‌یافت و این امر موجب برخی مشکلات از جانب مسئولان مدرسه برای وی شده بود.

اکرم همتی ادامه داد: خواهرم ماه‌های رجب و شعبان را همیشه روضه می‌گرفت طوری‌که هنگام تصادف در راه برگشت در 2 مهرماه سال 79  که مصادف با ماه رجب بود،به قصد گرفتن روزه غذای سحری همراهش بود که دار فانی را بر اثر تصادف وداع گفت و به سوی معبود خود شتافت.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول