اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان خبر داد

افتتاح طرح اضطراری آبرسانی به همدان تا پایان مرداد ماه

مدیر طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان گفت: افتتاح طرح اضطراری آبرسانی به همدان تا پایان مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

افتتاح طرح اضطراری آبرسانی به همدان تا پایان مرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور با حضور استاندار همدان، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آب منطقه‌ای استان و جمعی از خبرنگاران صبح امروز از طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان بازدید کرد.

طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان از سال 86 آغاز شده و در حال حاضر این مجموعه از 37 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح بالغ بر 500 میلیارد تومان است که تاکنون بیش از 104 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

طول مسیر لوله‌گذاری انتقال آب از سد تالوار به همدان 140 کیلومتر است که تاکنون 75 کیلومتر لوله‌گذاری شده و بقیه خط در حال انجام است.

مدیر طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان در این بازدید اظهار داشت: طرح کلی آبرسانی از سدتالوار به همدان 52 میلیون یورو نیاز دارد.

اصغر پهلوان‌زاده افزود:‌ بیش از 15 مخزن ذخیره آب در این پروژه طراحی شده که در ایستگاه نخست دو منبع ذخیره هر یک با ظرفیت 15 هزار متر مربع و در مجموع 30 هزار متر مربع به مرحله سقف‌زنی رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: در مجموع این پروژه به 150 هزار متر مربع منبع ذخیره آب نیاز دارد.

مدیر طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان با بیان اینکه این پروژه 24 پمپ برای انتقال آب هر یک با ظرفیت 700 لیتر نیاز دارد، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه تهیه پمپ داخلی زمان‌بر بود اقدام به خرید از خارج کردیم.

وی یادآور شد: طرح افق 1404 انتقال آب از سد تالوار به همدان به 12 مگاوات برق و طرح اضطراری نیز به 12 مگاوات برق نیاز دارد که باید با خرید تجهیزات لازم این مشکل را حل کرد و برای این کار نیاز به احداث پست 63 مگاواتی داریم.

پهلوان‌زاده با اشاره به ساخت لوله برای این طرح تأکید کرد: برای 33 کیلومتر خط انتقال آب از سد تالوار به همدان 18 هزار تن ورق مورد نیاز است.

وی ابراز داشت: افتتاح طرح اضطراری آبرسانی به همدان تا پایان مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

علی‌اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور و ستاد مهر ماندگار کشور نیز در این بازدید گفت: مشکل ورق نداریم و ورق در اختیار پیمانکار قرار گرفته و پیمانکار باید استفاده از آن را مدیریت کند.

انتهای پیام/89019/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول