اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های حوزه هنری کشور:

ارتقای وضعیت معیشتی هنرمندان نیازمند اقدام مدیریت کلان جامعه است

معاون امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: برای ارتقای وضعیت معیشتی هنرمندان و اقتصاد هنر نیازمند اقدامات الزام‌آوری در مدیریت کلان جامعه هستیم.

ارتقای وضعیت معیشتی هنرمندان نیازمند اقدام مدیریت کلان جامعه است

سینا دلشادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مشکلات حوزه هنری جدا از مشکلات هنرمندان کشور نیست و باید نسبت به وضعیت معیشی هنرمندان و اقتصاد هنر توجه جدی‌تر شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید قانون و مقررات جدید مصوب و در حوزه اجرا نیز جدی گرفته شود.

معاون امور استان‌های حوزه هنری کشور خاطر نشان ساخت: امروز مسئله مهم و خاص جامعه هنری این است که باید مقوله هنر متعهد به عنوان یک ضرورت و اولویت در نگاه مدیران و مسئولان کلان کشور قرار گیرد و همان نگاه بلندی که مقام معظم رهبری به عرصه هنر متعهد دارد، در کشور تسری یابد.

دلشادی افزود: دولت، قوه مقننه و همه بخش‌ها و مدیریت‌هایی که می‌توانند با توجه ویژه به هنر متعهد آن را تبدیل به گفتمان رایج و جاری در کشور کنند، ضروری است هنر را مسئله اول مملکت قرار داده و آن را  از حالت تشریفی خارج به ضرورت تبدیل کنند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه هنری استان در سال جاری گفت: تولید آثار فاخر هنری و شناسایی و جذب و پرورش هنرمندان متعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی از اهداف کلان حوزه هنری طی سال‌های گذشته بوده و امسال نیز توجه به این اهداف مد نظر قرار دارد.

دلشادی سیاست جریان سازی، مواجه موثر با مسائل و اقتضائات روز دنیا، شاخص‌سازی در عرصه فرهنگ و هنر و توجه به نسل جوان را نیز از سیاست‌های حوزه هنری برای تولید خلق آثار فاخر هنری دانست و ادامه داد: مضامین اولویت‌دار حوزه برای تحقق این سیاست‌ها، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، ‌دفاع مقدس، خانواده ـ اخلاق و تمدن اسلامی و تمدن اسلامی منطبق بر سند چشم‌انداز 1404 است.

وی برگزاری پنجمین جشنواره سراسری عکس زمان، برگزاری جشنواره نمایش‌های کوتاه صحنه، چاپ دو کتاب از جمله نسخه نفیس وصیت‌نامه امام(ره) و رونمایی از آن در بیت امام راحل، تولید سرودهای انقلابی، چاپ کتب جدید و جذاب با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس در حوزه آفرینش‌های ادبی را از برنامه‌های این حوزه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه حوزه هنری به دو بخش محتوا و مضمون و مسئله فن و تکنیک و دانش و مهارت توجه ویژه‌ای دارد، ابراز داشت: از آنجا که این دو در کنار یکدیگر می‌توانند منجر به تولید آثار فاخر هنری شده و لازمه خلق یک اثر هنری داشتن مضمون عالی و ارزشی  از یک سو و قالب و شکل هنرمندانه منطبق بر ارزش‌های ‌فنی و تکنیکی از سوی دیگر است، حوزه هنری استان همواره توجه خود را به این دو اصل مهم قرار داده است.

انتهای پیام/87001‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول