اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان کردستان خبر داد

مشکل نیروی انسانی انتقال خون رفع می‌شود/ خون‌گیری از 2500 نفر

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی نیروهای جدید، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک مشکل نیروی انسانی انتقال خون استان رفع شود.

مشکل نیروی انسانی انتقال خون رفع می‌شود/ خون‌گیری از 2500 نفر

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: به کارگیری این افراد در قالب پزشک، کارشناس امور انتقال خون و آزمایشگاه در آزمون استخدامی به صورت پیمانی در این اداره طی یک ماه آینده بکارگیری می‌شوند.

وی، زمان برگزاری آزمون استخدامی مذکور را 26 خرداد ماه سال جاری عنوان و هدف برگزاری این آزمون را تکمیل کادر پایگاه شهرستان‌ها و تکمیل نیروی انسانی انتقال خون استان ذکر کرد.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از 3 هزار مراجعه‌کننده اهدای خون در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری از این تعداد مراجعه‌کننده 2 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون در این استان شده‌اند.

کریمیان در خصوص این که بیشترین اهداکنندگان خون مربوط به رده سنی 20 تا 35 سال است خاطرنشان کرد: گروه خونی 0 مثبت بیشترین فرآورده و گروه خونی ‌AB منفی کمترین فرآورده خونی در کردستان را به خود اختصاص داده است.

وی از کمبود نیروی انسانی که مهم‌ترین مشکل اداره انتقال خون استان کردستان است خاطرنشان کرد: نبود نیروی انسانی که از سال گذشته تا به الان با آن مواجه هستیم به ویژه نیروی خون‌گیر زن از مهم‌ترین مشکلات این اداره است که امید می‌رود تا یک ماه آینده این مشکلات رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اداره انتقال خون کردستان بحث ساخت و ساز و توسعه فضای مناسب است که نیازمند توجه ویژه مسئولان استان است.

به گفته کریمیان، در اداره‌کل انتقال خون استان کردستان در حال حاضر 45 نفر نیرو  مشغول به کار هستند.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی موجب تعطیل شدن پایگاه‌های خونی مراکز شهرستان‌ها شده که تنها در قالب تیم‌های سیار هر ماه یک جلسه به مراکز شهرستان‌ها برای خون‌گیری اهداکنندگان مراجعه می‌کنیم.

کریمیان به اقدامات اداره‌کل انتقال خون استان در زمینه مشتقات خون اشاره و خاطرنشان کرد: در هر دو واحدی که خونگیری می‌شود فرآورده‌های مختلف سلولی و پلاسمای تفکیک می‌شود که خون‌ها پس از اهدا توسط دستگاه اتوماسیون و تکنیک‌های روز بدون دخالت عوامل انسانی آزمایش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از خونگیری و آزمایش، فرآورده‌های سلولی از جمله پلاسما و گلوبول قرمز جدا شده و مورد استفاده درمان بیماری‌های خاص خود قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان در پایان با قدردانی از مردم به خاطر توجه ویژه به اهدای خون گفت: مردم استان کردستان در این زمینه شایسته تقدیر هستند چرا که به این امر خداپسندانه اهتمام ویژه دارند.

انتهای پیام/79016/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول