اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

ناآگاهی از وظایف آسیب مدیریتی در گیلان است

مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان با بیان اینکه بسیاری از مدیران این استان درباره شرح وظایف و رسالت خود اطلاعات جامع و کافی ندارند، گفت: این امر یکی از آسیب‌های مدیریتی در گیلان محسوب می‌شود.

ناآگاهی از وظایف آسیب مدیریتی در گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی در جمع کارشناسان و بازرسان مستقر در اداره کل راه و شهرسازی استان شرایط و وضعیت کنونی کشور را خطیر، حساس و تاریخی خواند.

وی اظهار کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند حرکت جهادی در عرصه اقتصادی و سیاسی است.

این مسئول با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درباره شرایط و ویژگی‌های رئیس جمهوری آینده نظام اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری بر تداوم خوبی‌ها و محاسن رؤسای جمهوری قبلی و پرهیز از معایب و بدی‌های آن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: با کمی تأمل و دقت در این پیام مهم و اساسی و تحلیل دقیق آن می‌توان به این نکته کلیدی و مهم دست پیدا کرد که این خصوصیات تنها به شخص رئیس جمهور در کشور اختصاص ندارد بلکه هر کس که در این نظام احساس مسئولیت می‌کند باید به صورت دائم و مستمر عملکرد خود و زیر مجموعه مدیریت خود را رصد و کنترل و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و مورد بررسی قرار دهد.

حسینی، اجرای قوانین و مقررات، معیار و میزان در نحوه تشخیص در دستگاه‌های اجرایی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، چشم‌انداز افق 1404 و برنامه پنجم توسعه کشور، هنوز بسیاری از الزامات مقرر در این برنامه‌ها و قوانین موجود اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران گیلان درباره شرح وظایف و رسالت خود اطلاعات جامع و کافی ندارند، اذعان کرد: این امر یکی از آسیب‌های مدیریتی در گیلان محسوب می‌شود و سازمان بازرسی به عنوان اصلی‌ترین دستگاه نظارتی نگران همین موضوعات است.

مدیرکل بازرسی گیلان به ضرورت و اهمیت قانون‌پذیری و نظارت‌پذیری در دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: خود کنترلی و خود نظارتی به عنوان پایه و اساس یک مدیریت موفق و کارآمد محسوب می‌شود.

وی درباره راهبرد و راهکارهای سازمان بازرسی در سال 1392، اذعان کرد: توجه مدیران به قانون ارتقای سلامت نظام اداری و وجود تخصص و تعهد به عنوان دو مؤلفه مهم در به‌کارگیری نیروها و کارکنان دستگاه ‌و بر لزوم اخذ تصمیمات صحیح و کارساز در نحوه اداره دستگاه‌ها از طرف مدیران مورد تاکید است.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول