اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

تغییرات شدید مدیریتی احمدی‌نژاد و ماندن یک وزیر از 21 وزیر

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که در شهریور سال 84 از مجلس رأی گرفت، 21 وزیر داشت و اکنون فقط یک وزیر در این چیدمان باقیمانده است.

تغییرات شدید مدیریتی احمدی‌نژاد و ماندن یک وزیر از 21 وزیر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد سعیدی‌کیا در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه فعالیت در چهار دولت و سه وزارتخانه و آشنایی با مسائل کشور سفر کردن را انگیزه حضور خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و اظهار داشت: با ظرفیت‌های مختلف کشور به طور نسبی آشنایی دارم و فکر می‌کنم که کشور را با نیروهای فرهیخته و کارآمد بهتر از وضع موجود می‌توان اداره کرد.

وی با تأکید بر اینکه وابسته به هیچ حزب و جریانی نیستم، عنوان کرد: کشور نیاز به تحزب دارد که حزب‌های قوی با برنامه‌های مشخص نداریم و بیشتر جریان‌های سیاسی در کشور حکمفرما است، عضو هیچ کدام از حزب‌ها نیستم و تا پایان به‌ صورت مستقل پیش می‌روم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با دنیا بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باید رابطه عادلانه برقرار کرد و این ارتباط محدود به آمریکا نیست.

ائتلاف‌ها زودرس است / تا آخر مستقل می‌مانم

سعیدی‌کیا در ارتباط با حضور بانوان در کابینه خود متذکر شد: وفاداری به انقلاب اسلامی، داشتن تخصص انجام مأموریت و توانایی لازم معیارهای انتخاب افراد هستند که در قانون اساسی منعی برای حضور بانوان وجود ندارد و این تجربه را نیز در کشور تمرین کردیم.

وی با اشاره به اینکه تا اعلام رد و یا تأیید صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان ائتلاف‌ها امری زودرس است، ادامه داد: در تمام دولت‌ها کار کردم و بنا به ائتلاف با کسی را ندارم، مستقل آمده‌ام و تا آخر مستقل می‌مانم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

هدفمندی یارانه‌ها قانونی است و قانون باید اجرا شود

وزیر سابق مسکن هدفمندی یارانه‌ها را قانون خواند و اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور به قانون تبدیل شده و باید قانون را اجرا کرد، اما نحوه اجرای این قانون جای بحث دارد، پرداخت نقدی یارانه‌ها موجب تورم شده است در هر اقتصادی نقدینگی اگر به جای تولید به سمت مصرف پمپاژ شود، ماحصل آن تورم است.

وی افزود: باید جایگزین مناسبی برای رفع دغدغه‌های مردم پیدا کنیم که تورم‌زا نباشد در ستاد خود با بررسی‌ها و ایجاد طرح تأمین اجتماعی بیمه قوی برای سلامت و اطمینان خاطر مردم تعریف کردیم اما به دو دهک اول که توانایی کار ندارند و سرپرست خانوار هستند به جز پرداخت نقدی چاره‌ای دیگر نداریم.

رئیس سازمان مدیریت باید تعیین شود

سعیدی‌کیا چیدمان کابینه را از اکنون بی‌تدبیری دانست و گفت: رئیس‌جمهور آینده تا مردادماه برای انتخاب و چیدن کابینه فرصت دارد هر چند افراد فرهیخته و کارآمد برای حضور ابراز علاقه می‌کنند اما چهار نفر کلیدی دولت یعنی معاون اول، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت را با جهت‌گیری لزوم احیای این سازمان لازم است تا معرفی کنند.

نتیجه انتخابات هر چه باشد اعتراض نمی‌کنم

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم ادامه داد: دولت بودجه‌ای برای تبلیغات به کاندیدا نداده است اما نامزدها امکان بسیار خوب صداوسیما را برای تبلیغات در اختیار دارند که این فضا برای مجلس نیز باید با تدبیر و برنامه‌ریزی آماده شود.

وی افزود: من با حقوقم زندگی می‌کنم و پول زیادی برای هزینه تبلیغات ندارم، اگر طرز تفکر و عملکرد گذشته را می‌‌پسندند، یک شماره حساب می‌دهم و بر همان میزان خرج می‌کنم نه بیشتر، نتیجه انتخابات هر چه که باشد به آن اعتراضی ندارم و در هر مرحله‌ای که باشم در توانم برای کشور کار می‌کنم.

سرمایه‌گذاری یک ارزش است

سعیدی‌کیا عمل به برنامه پنجم توسعه را یکی از راه‌های اصلاح وضع اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: افت سرمایه‌گذاری و تولید موجب افزایش بیکاری شده است که چالش‌های بسیاری در زندگی افراد دارد، رشد اقتصادی سالانه در برنامه پنجم توسعه هشت درصد تعریف شده که تا پایان باید یک‌سوم آن از بهره‌وری تأمین شود.

وی با اشاره به شعار سال گذشته تصریح کرد: مشکل کشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری از راه تولید ایرانی و سرمایه ایرانی قابل حل است، میزان نقدینگی کشور باید از طریق یک بستر امن که توسط دولت ساماندهی شود به سمت اقتصاد کشور بیاید که در حال حاضر اینگونه نیست و سرمایه جایی می‌رود که امن باشد و به خطر نیفتد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت را از وظایف اصلی دولت برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری باید ارزش تلقی شود، تثبیت مقررات و شفاف‌سازی آن از دیگر خصوصیات یک بستر امن است.

دولت نباید کسری بودجه خود را با پول نفت جبران کند

وی افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه 20 درصد از درآمد فروش نفت باید به صندوق توسعه ملی واریز شود و در اختیار دولت نیست که برای تأمین کسری بودجه بخواهد از آن استفاده کند و به تمام مردم و کارآفرینان دارای طرح تعلق دارد.

سالانه می‌توان یک میلیون شغل ایجاد کرد

سعیدی‌کیا تصریح کرد: نزدیک به 100 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم که اگر یک‌پنجم آن به صندوق واریز شود به قیمت اتاق مبادلات 50 هزار میلیارد تومان می‌شود که بنا به ارزش متوسط ایجاد یک شغل 50 میلیون تومانی سالانه امکان ایجاد یک میلیون شغل وجود دارد، این فقط یک نظریه نیست.

وی افزود: ایجاد اشتغال سالانه یک میلیون نفر کار آسانی نیست چرا که دولت‌ها به محض کسری بودجه سراغ این صندوق می‌روند، باید از این پول حفاظت شود و دولت کسری خود را با مالیات‌های حاصل از تولید جبران کند، کشور با کار فکری و عملی مردم آباد می‌شود و پول باید به سمت تولید برود نه مصرف.

وزیر سابق مسکن با بیان اینکه سیا‌ست‌های کلان تحریم‌ها و مذاکرات خارجی به ‌دست رهبری است، گفت: یک رئیس‌جمهور خوب در چارچوب سیاست‌ها می‌تواند نقش‌آفرین باشد نه اینکه رهبر یک حرفی بزنند و رئیس‌جمهور در مجمع جهانی حرف دیگری را بزند که دیدیم این موضوع اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: رابطه قابل قبولی با بیشتر کشورهای اسلامی که عضو 1+5 هستند را داریم و برای کاهش اثر تحریم‌ها و تقویت اثر خارجی می‌توان رابطه سیاسی را با کار اقتصادی همراه سازیم، باید با افزایش تولیدات داخلی و صنعت توریسم و ترانزیت کالاهای خارجی اثرات تحریم را کاهش دهیم.

سعیدی‌کیا عامل اصلی تحریم‌ها را مسئله هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: حماسه‌ سیاسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در تمام سیاست‌ها نقطه قوت است که با تقویت دیپلماسی آمادگی مذاکره را داریم.

ادعا نکردم که کشور را به‌ تنهایی اداره می‌کنم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده با بیان اینکه هیچ‌وقت ادعا نکردم که کشور را می‌توانم به‌تنهایی اداره کنم، گفت: تمام افرادی که وفاداری به انقلاب، توانایی فکر کردن، دانش فنی، مدیریت لازم را دارند در کشور باید کار کنند، نباید فکر کنیم که دولت تمام مسائل را می‌فهمد.

برنامه 20 ساله دارم نه فقط 4 سال

وی دامه داد: تصمیم‌گیری حق سیاستگذار است و دولت باید بداند که تصمیم‌سازی را به کمک نخبه‌ها انجام دهد در وزارتخانه تمرین کردم که باید از فکر و اندیشه و تجربه افراد استفاده کرد و همیشه در هر محل برای 20 سال برنامه‌ریزی داشتم و برنامه‌هایم محدود به دور چهار سال اول ریاست جمهوری نیست.

خود را فدای منافع ملی کشور کردم

سعیدی‌کیا تصریح کرد: بابت سانحه هوایی که در سال 71 اتفاق افتاد و عده‌ای جان خود را از دست دادند، استیضاح شدم با اینکه روز نیروی هوایی بود به تمام سئوال‌ها پاسخ دادم و نیروی هوایی را زیر سئوال نبردم، اعتقاد دارم هر فردی باید خود را بعد از منافع کشور تعریف کند و من همیشه خود را فدای منافع ملی کردم.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید احیا شود

وی با اشاره به اینکه بی‌احترامی به رئیس‌جمهور جایز نیست، تأکید کرد: طرح‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی، افت شدید ارزش پول ملی، قانون‌گریزی و تغییرات شدید مدیریتی در دولت احمدی‌نژاد کشور را با مشکلاتی مواجه ساخت، انحلال مغز متفکر و برنامه‌ریزی در کشور یعنی سازمان مدیریت یکی از بی‌توجهی‌های این دولت به برنامه‌ها بود که باید این سازمان احیا شود و اشکالات احتمالی آن را برطرف کنیم.

وی افزود: رشد کمی و کیفی تولیدات با اقتصاد صادرات محور ممکن می‌شود چرا که در تمام دنیا کالا را به‌صورت مستمر و کیفی می‌خواهند و این دو صفت صادرات برای هر کشوری است.

تغییرات شدید مدیریتی احمدی‌نژاد و ماندن یک وزیر از 21 وزیر

سعیدی‌کیا خاطر نشان کرد: دولتی که در شهریور سال 84 از مجلس رأی گرفت، 21 وزیر داشت که اکنون فقط مصطفی‌محمد نجار با جایه‌جایی از وزارت دفاع به وزیر کشور در این چیدمان باقیمانده است، آیا اشکال از 20 نفر است یا انتخاب‌ها تأثیر گرفته از دیگران بوده است؟

انتهای پیام/80028/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول