اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

نخستین کنگره ملی شعر صائب تبریزی در سطح ملی برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی در خرداد‌ماه سال‌جاری خبر داد.

نخستین کنگره ملی شعر صائب تبریزی در سطح ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حسین نیازمند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه فرهنگ‌سازان مشعر نخستین کنگره شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی را با هدف آشنا کردن مردم با اندیشه و شعر صائب تبریزی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است در خردادماه سال‌جاری در سطح ملی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه در مداحان، شاعران و دیگر هنرمندان در توجه به اندیشه و شعر صائب تبریزی و ظرفیت‌های موجود در آن، ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی با توجه به آموزه‌های دینی موجود در شعر صائب و همچنین زمینه‌سازی برای توجه بیشتر به اصحاب فرهنگ نسبت به مقوله اخلاق در ادبیات با توجه به موج تهاجم غرب در عرصه ادبیات و رواج بی‌اخلاقی (به‌ویژه در عرصه‌های مجازی) از جمله اهداف این کنگره به شمار می‌رود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه، محورهای نخستین کنگره شعر صائب تبریزی و شعر اخلاقی را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به اخلاق پیامبر اکرم (ص) در شعر صائب، فضایل و رذایل اخلاقی از نگاه صائب، بررسی عنصر پند و اندرز در شعر صائب، پیش‌فرض‌های اخلاقی شعر صائب و بررسی نمونه‌های موفق شعر صائب در عرصه‌ اخلاق از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌رود.

نیازمند به داوری آثار ارسالی اشاره کرد و افزود: اشعار دریافتی پس از ارزیابی توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود و از نفرات برگزیده در آیین پایانی کنگره تقدیر خواهد شد که به پنج نفر از تولیدکنندگان آثار فرهنگی در این کنگره مبلغ 10 میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط لازم تا 15 اردیبهشت‌ماه از طریق پست الکترونیکی saeb@farhang.gov.ir ارسال کنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و مقررات شرکت در این کنگره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www. farhang.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 38513264-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2258/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول