اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

ارتش سوریه تنها ۲۰ درصد توان خود را به کار گرفته/ قادریم سال‌ها به جنگ ادامه دهیم

کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوریه تاکید کرد: ارتش سوریه قادر است سالها مقاومت و ایستادگی کند و نیازی به مبارزان حزب‌الله و ایران ندارد و تنها 20 درصد از قدرت هجومی خود را علیه تروریست ها به کار گرفته است.

ارتش سوریه تنها ۲۰ درصد توان خود را به کار گرفته/ قادریم سال‌ها به جنگ ادامه دهیم

«سلیم حربا» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: ارتش سوریه بدون نیاز به مبارزان حزب الله و ایران قادر است سالها ایستادگی کرده و تاکنون نیز در مقابله با تروریست ها فقط 20درصد توان هجومی خود را به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست داشته و می تواند در رویارویی با دشمن تاکتیک های جدیدی را به کار بگیرد که هیچ ارتشی در جهان قادر به آن نیست از همین رو در مقابل بزرگترین و خطرناک ترین توطئه علیه این کشور ایستاده است

حربا تاکید کرد: رمز موفقیت ارتش سوریه در مبارزه با گروههای مسلح تکفیری تروریسیتی تحت حمایت کشورهای عربی وغیر عربی است دلایل متعددی دارد که مهم ترین آن حمایت ملت سوریه از ارتش است زیرا ارتش بدون حمایت مردمی نمی تواند کاری انجام دهد و هر ارتش قدرتمندی ملتی قوی را پشت سر خود دارد.

ارتش تنها ۲۰ درصد توان خود را به کار گرفته است

این کارشناس سوری افزود: دلیل دیگر اینکه ارتش سوریه زیر ساخت سازمانی و مالی و عقیدتی و آموزشی قوی ای دارد و به خوبی می تواند با گروههای مسلح که در ساختمان های مسکونی و کوچه های باریک و بین مردم پنهان می شوند، مقابله کند و همین ویژگی ها ارتش سوریه را به ارتشی قدرتمند تبدیل کرده که قادر است پیروزی را در مقابله با دشمن برای خود به ثبت برساند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ارتش سوریه در تغییر و توسعه هرگونه سلاح چه ساخت داخل و چه خارج مهارت بالایی دارد و با داشتن فرماندهی حکیمانه در عالی ترین سطح قادر است به خوبی اهداف مورد نظر خود را محقق سازد.

حربا تاکید کرد: ارتش تاکنون 20درصد توان هجومی خود را در مقابله با تروریست‌ها به کار گرفته است و 80درصد باقی مانده را برای مقابله با دشمن خارجی و به عبارت بهتر رژیم اشغالگر صهیونیستی که دشمن راهبردی شماره یک آن است، حفظ کرده است.

وی اظهار داشت: ارتش سوریه با پاکسازی شهرها و روستاها از تروریست ها توانسته است پیروزی های بزرگی را محقق سازد به ویژه اینکه تعداد اندکی از این نیروها با شمار زیادی از تروریست ها به مقابله برخاسته و با استفاده از تاکتیک های جدید دفاعی و هجومی هر روز بر شمار تلفات تروریست ها افزود.

حربا تصریح کرد: تاکتیک مورد استفاده ارتش به گونه ای بود که تروریست ها با وجود مهارت و نیز در اختیار داشتن انواع سلاح ها و حمایت خارجی شگفت زده شدند.

قدرت ارتش سوریه، دشمنان را ناکام و شگفت زده کرده است

وی با تاکید بر اینکه ارتش سوریه آشتی ناپذیر است افزود: ارتش سوری از نظر کمیت و کیفیت در مقام  14 و از نظر قدرت راهبردی در جایگاه هفتم جهانی قرار دارد اما از همه مهم تر اینکه از نظر عقیده ملی و مبارزه ای ،مقام نخست را دارد و این همان چیزی است که تاکنون همه کسانی که امیدوار بودند در مقابله با آن پیروز شوند، ناکام گذاشته و شگفت زده کرده است.

حربا با رد اخبار برخی رسانه ها مبنی بر اینکه نیروهای ایران و یا حزب الله در کنار ارتش سوریه مبارزه می‌کنند، گفت: ارتشی که عقیده و قدرت هجومی بالایی داشته و از حمایت مردمی برخوردار است نیازی به مبارزانی از ایران و یا حزب الله ندارد زیرا ارتش در مقابله با دهها هزار تروریست توانست به مقابله برخاسته و ضربه سختی به آنان وارد آورد و تمام رویاها و خیالات آنان را نقش بر آب کند.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه توانست تروریست ها را کاملا ضعیف کرده و آن دسته از آنان که باقی مانده اند نگران کننده نبوده و به زودی تکلیف آنان نیز نهایی خواهد شد از همین رو نیروهای ارتش سوریه به هیچ کس نیاز نداشته و هنوز قدرتمند است و می تواند گروهک های تروریستی را نابود کند و با قدرت بالایی که از آن برخوردار است، می تواند سالهای سال به مقابله با تروریست برخیزد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول