اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 اردیبهشت ماه

نخستین مانور محب کشور در کاشان برگزار می‌شود

رئیس بهزیستی کاشان ار برگزاری نخستین مانور محب به عنوان طرح پایلوت کشور در این شهرستان خبر داد.

نخستین مانور محب کشور در کاشان برگزار می‌شود

محمد امین عسگری در حاشیه جلسه هماهنگی مانور محب در بهزیستی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مانور محب «مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی» نخستین مانور در کشور است که به صورت مدیریتی و بدون حضور عوامل در صحنه حادثه و از طریق ستاد فرماندهی در بهزیستی کاشان برگزار می‌شود.  

وی افزود: این مانور به مدت دو ساعت از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در یکی از محله‌های منطقه لتحُر شهرستان کاشان با حضور 250 نفر از مردم این منطقه برگزار می‌شود.

رئیس بهزیستی کاشان تصریح کرد: در این مانور نهادهای مختلف شهرستان کاشان از جمله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مرکز فوریت‌های پزشکی، بسیج، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، فرمانداری ویژه کاشان و دستگاه‌های خدماتی مانند شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، مخابرات، گاز به همراه دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای اجرا بهتر مانور، بهزیستی کاشان را یاری می‌کنند.

وی افزود: برای اجرای مانور محب در شهرستان کاشان دو محله طاهرآباد و لتحر انتخاب شد و ارائه آموزش‌های ایمنی و پیشگیری توسط بهزیستی با همکاری فرمانداری، هلال احمر، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز صورت گرفت تا در این مانور آموزش‌ها به صورت عملی توسط مردم تا قبل از رسیدن گروه‌های امداد و نجات اجرا شود. 

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان متذکر شد: برای برگزاری هر چه بهتر مانور محب در شهرستان کاشان یک تیم فوریتی شامل روانشناس، مددکار و مربی کودک آموزش دیده‌ وجود دارند تا به همراه تیم‌های امدادی وارد مناطق آسیب دیده شده و با استفاده از آموزش‌های ارائه شده به انجام خدمات مشاوره، حمایت‌های روانی اجتماعی و برپایی چادرهای صحرائی مهد کودک برای کودکان ضمن ایجاد نشاط برای بازماندگان به انجام خدمات مشاوره و روان شناختی بپردازند.  

عسگری ظرفیت‌های بالقوه و استعدادهای شهرستان در امر برگزاری مانور و علاقه‌مندی دستگاه‌ها و مردم کاشان را از مهمترین مؤلفه‌های انتخاب شهرستان کاشان برای اجرای این طرح اعلام کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان یادآور شد: نخستین مانور محب کشور در شهرستان کاشان 26 اردیبهشت ماه جاری با حضور میهمانانی از وزارت کشور، رئیس سازمان بهزیستی کشور، مسئولان استان اصفهان و همکاری مردم محله لتحر اجرا می‌شود.

جلسه هماهنگی مانور محب در بهزیستی شهرستان کاشان با حضور کارشناسان مدیریت بحران سازمان‌ها، مشاور طرح محب در سازمان بهزیستی کشور، مسئولان بهزیستی استان اصفهان و شهرستان کاشان و نیروهای آموزش دیده سازمان‌های مردم نهاد شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول