اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

طرح محب موجب کاهش مشکلات روانی در بلایای طبیعی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح محب با تاکید بر توانمند‌سازی اجتماعات محلی به‌منظور کاهش بروز مشکلات روانی در بلایای طبیعی تهیه و تدوین شده است.

طرح محب موجب کاهش مشکلات روانی در بلایای طبیعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان صبح امروز در کارگاه آموزشی طرح محب که در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد، بیان داشت: طرح محب با تاکید بر توانمند‌سازی اجتماعات محلی به‌منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی، با مشارکت ساختار دولتی و غیر‌دولتی تهیه و تدوین شده است.

میرزائیان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود پروژه‌ مدیریت بحران و مهارت کنترل استرس با همکاری گروه‌های محلی به‌وسیله آموزش مهارت‌های خاص انجام پذیرد، اجرای این طرح را موجب توانمندی افراد قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه دانست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مهم‌ترین و ماندگارترین عارضه پس از بلایای طبیعی را مشکلات روانی و اجتماعی برای بازماندگان اعلام کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم آوریم که این فرآیند کنترل شود.

میرزائیان تصریح کرد: سریع‌ترین و موثرترین عکس‌العمل‌ها در چنین مواقعی از طریق نیروهای محلی امکان‌پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه کمک‌ها و حمایت‌های روانی در ساعت‌های نخست را دارای بیشترین دانست و ادامه داد: در این طرح افراد محله‌ها آموزش می‌بینند تا در تصمیم‌گیری و اقداماتی که به نوعی در بهبود کیفیت زندگی‌شان تاثیرگذار است، مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح محب در این راستا و برای آموزش دادن به افراد در رویارویی با این اتفاقات به اجرا درآمده و در این طرح به افراد آموزش‌های لازم برای مواجهه با بحران‌های فردی و اجتماعی ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دفتر مشاوره بهزیستی در استان کرمانشاه در سال‌جاری طرح محب را در چهار محله با هدف کاهش اثرات روانی-اجتماعی در بلایای طبیعی اجرا کرده است.

در این طرح روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره حضور داشتند تا با یادگیری آموزش‌ها و موضوعات مربوطه بتوانند در زمان بروز حوادث خدمات مشاوره روانشناسی به آسیب‌دیدگان ارائه دهند.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول