اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم خبر داد

اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر از اواخر اردیبهشت

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، طرح واکسیناسیون دام عشایراز اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر از اواخر اردیبهشت

مصطفی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر از اوخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر به این شهرستان واکسیناسیون دام عشایر علیه بیماری‌های مختلف نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون دام‌های عشایر علیه بیماری‌های خطرناک آبله و شاربن (گوسفند و بز) و تب مالت (بز و بزغاله) از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم هدف از اجرای این طرح را حمایت از قشر زحمتکش عشایر و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی آنها و نیز جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام دانست و تصریح کرد: همکاری دامداران روستایی و عشایری با کارشناسان شبکه دامپزشکی نقش بسیار مهمی در پیشبرد این طرح دارد.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های کارشناسان دامپزشکی شهرستان به منظور واکسیناسیون دام‌های عشایر و روستائیان به مناطق عشایری و روستایی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: طرح واکسیناسیون آبله و شاربن روستاها (گوسفند و بز) در راستای افزایش سطح ایمنی دام‌ها در حال انجام است و اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

بیات در ادامه با اعلام اینکه نوبت اول واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله خرداد ماه انجام می‌شود، افزود: همزمان با واکسیناسیون آبله و شاربن گوسفند و بز واکسیناسیون هاری سگ‌های گله نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: استان اصفهان دارای 9 هزار و 605 خانوار عشایر است که از این میزان در حدود 5 هزار خانوار عشایری ییلاق خود را در سمیرم سپری می‌کنند و سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار رأس دام عشایر به این منطقه کوچ می‌کند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 105 روستای دارای سکنه و چهار شهر با وسعت 5 هزار و 300 کیلومتر مربع در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول