اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خانه شفاف‌سازی اطلاعات:

اپوزیسیون سوریه چیزی جز القاعده نیست/ توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه سوریه

از همان ابتدا هم روشن بود که چالش سوریه، دموکراسی‌خواهانه نیست بلکه توطئه‌ای است از سوی ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی برای تجهیز یک فرقه تندروی مرتبط با القاعده که علیه دولت سوریه وارد عمل شده است.

اپوزیسیون سوریه چیزی جز القاعده نیست/ توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی «خانه شفاف‌سازی اطلاعات»، از رسانه‌های دگراندیش آمریکایی در گزارشی به قلم «تونی کارتالوسی» نوشت: روزنامه نیویورک‌تایمز در اعترافی عجیب تایید کرد که آنچه «اپوزیسیون سوریه» خوانده می‌شود، کاملا توسط «القاعده» اداره می‌شود. به نوشته این روزنامه آمریکایی، «در هیچ نقطه از مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه، حتی یک نیروی سکولار هم وجود ندارد که حرفی برای گفتن داشته باشد.»

بنابراین گزارش، از همان ابتدا هم روشن بود که چالش سوریه، دموکراسی‌خواهانه نیست بلکه توطئه‌ای است از سوی ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی برای تجهیز یک فرقه تندروی مرتبط با القاعده که علیه دولت سوریه وارد عمل شده است.

این گزارش در ادامه به نقل از روزنامه‌نگاری به‌نام «سیمور هرش»، برنده جایزه پولیتزر تصریح می‌کند که در دوران ریاست‌جمهوری بوش، دولت آمریکا برای مقابله با قدرت ایران شیعه‌مذهب در خاورمیانه به همکاری مخفیانه با عربستان سعودی پرداخت تا حزب‌الله را در لبنان تضعیف کند. ایالات متحده همچنین در عملیات مخفی علیه ایران و متحدش، سوریه، دست داشته است. یکی از نتایج این اقدامات رشد شبه‌نظامیان تندروی سنی (سلفی) بوده است که با القاعده هم‌جهت بوده و با آمریکا هم دشمن هستند.

کارتالوسی تصریح می‌کند که ایالات متحده، بریتانیا، عربستان سعودی، قطر، اردن و ترکیه تا به‌حال میلیاردها دلار کمک مالی و هزاران تن سلاح به سوریه فرستاده‌اند و در کنار این، تروریست‌هایی از لیبی، چچن، لبنان، اردن و عراق هم به سوریه اعزام شده‌اند.

این گزارش افزوده است که سلاح‌های ساخت یوگسلاوی سابق در دستان شوروشیان به چشم می‌خورند و روزنامه دیلی‌تلگراف هم به این مساله اذعان کرده است. پول ارسال این سلاح‌ها را عربستان سعودی با تقاضای آمریکا پرداخته است و تسلیحات با کمک ترکیه و اردن به دست مخالفان دولت در سوریه رسیده است. از سوی دیگر، مشاوران نظامی بریتانیایی هم در کشورهای هم‌مرز با سوریه مشغول به فعالیت هستند و البته در کنار آنها مشاوران آمریکایی و فرانسوی هم به چشم می‌خورند.

از سوی دیگر، گفته می شود که نیروهای آمریکایی در حال آموزش چگونگی حفظ امنیت تسلیحات شیمیایی به شورشیان سوری هستند.

با کمک سیا، کشورهای عربی و ترکیه در ماه‌های اخیر کمک‌های نظامی خود را به شورشیان سوریه افزایش داده‌اند و بر اساس داده‌های ترافیک هوایی، پروازهای خود برای ارسال تجهیزات به سوریه را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول