اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خبر داد

ساخت مدرسه شبانه‌روزی و آکادمی پینگ‌پنگ غرب کشور در کردستان

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در این ورزش از راه‌اندازی آکادمی پینگ‌پنگ غرب کشور و ساخت یکی از مدارس تخصصی این رشته در کردستان خبر داد.

ساخت مدرسه شبانه‌روزی و آکادمی پینگ‌پنگ غرب کشور در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد زارع‌پور در آئین تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید هیئت تنیس روی میز کردستان در محل اداره‌کل ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران این استان همواره در میادین ملی خوش درخشیده‌اند که این موفقیت‌ها طی چند سال گذشته در رده پایه بسیار اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه طی چندین سفر هیئت دولت به کردستان در خصوص احداث سالن‌ تنیس روی میز مصوباتی صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تأمین بودجه لازم برای ساخت پروژه‌ها بر عهده وزارت نفت قرار دارد، فدراسیون در حال پیگیری‌ به منظور احداث سالن‌ها از این طریق است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین فدارسیون، اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و هیئت تنیس روی میز این استان از راه‌اندازی آکادمی پینگ‌پنگ در کردستان خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار شد مسئولیت تنیس روی میز استان‌های غرب کشور به کردستان محول شود.

زارع‌پور همچنین از تشکیل دو تیم در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان به منظور حضور در لیگ برتر این رشته خبر داد و افزود: ورزشکاران کردستانی در قالب تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر تنیس روی میز حضور خواهند داشت.

وی با یادآوری وجود 155 مدرسه تخصصی پینگ‌پنگ در کشور، خاطر نشان کرد: در سال 92 نیز 30 مدرسه شبانه‌روزی تنیس روی میز را دایر خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه در تأسیس این مدارس اولویت با استان‌های فعال در این رشته خواهد بود تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کردستان به عنوان یکی از قطب‌های تنیس روی میز در ایران شناخته شده است، یکی از این مدارس در این استان ساخته می‌شود.

زارع‌پور با بیان قابلیت خانه پینگ‌پنگ کردستان برای میزبانی رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌های به عمل آمده با کشورهای عربی و آسیای میانه احتمال برگزاری رقابت بین‌المللی در استان کردستان وجود دارد.

وی یکی از نقاط ضعف مربیان تنیس روی میز کشور را ناآشنایی با زبان انگلیسی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم همچنان به عنوان سلطان پینگ‌پنگ منطقه شناخته شویم باید نسبت به فراگیری زبان‌های روز دنیا اقدام شود.

به گفته وی از این پس مربیان و داوران درجه یک به بالا، الزاما باید مسلط به زبان انگلیسی باشند.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز در پایان با اشاره به اینکه آموزش پایه جزو اولویت‌های فدراسیون قرار دارد خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها از امسال یادگیری پینگ‌پنگ برای دانش‌آموزان مقطع پنجم ابتدایی ضروری است.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول