اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

ظرفیت‌های استان بوشهر پاسخگوی قطب کشاورزی و دامپروری

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های موجود استان بوشهر در حوزه شیلات، نخیلات، پرواربندی و تولید گوشت می‌تواند قطب بزرگی در کشور باشد.

ظرفیت‌های استان بوشهر پاسخگوی قطب کشاورزی و دامپروری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند عصر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال‌ها در واقع مسیر را تعیین می‌کنند و مسئولان باید در راستای تحقق منویات معظم‌له اهتمام ورزند.

وی افزود: نامگذاری سال‌ها از پیشینه مطالعاتی و تحقیقاتی برخوردار است و مقام معظم رهبری راه کلی نظام را تبیین و ترسیم فرموده‌اند و امیدوار هستیم با توجه بیشتر و با تلاش مضاعف بتوانیم در مسیر رشد و توسعه استان و کشور گام برداریم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادی می‌تواند استقلال اقتصادی به ارمغان بیاورد؛ با تحقق حماسه اقتصادی می‌توانیم تحریم‌ها را کمرنگ کرده و مسیر پیشرفت را هموارتر کنیم.

حسنوند با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی بیان کرد: هم‌اکنون سایه سنگین صنایع نفت و گاز بر بخش کشاورزی احساس می‌شود و در واقع کشاورزی مورد غفلت واقع شده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی دارد و به ویژه در بحث نخیلات پتانسیل ارزشمندی داریم که باید از آن نهایت بهره را ببریم.

استاندار بوشهر ابراز داشت: بوشهر در حوزه شیلات و نخیلات و حتی پرواربندی و تولید گوشت می‌تواند قطب بزرگی در کشور باشد.

حسنوند، خواستار ایجاد و توسعه سردخانه‌ها در استان شد و بیان داشت: ایجاد سردخانه‌ها در تنظیم بازار بسیار تأثیرگذار است و باید در این عرصه تلاش بیشتر و مؤثرتری صورت پذیرد.

استاندار بوشهر همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از اعتبارات ملی تأکید کرد و یادآور شد: برای توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه کشاورزی باید در جذب اعتبارات ملی اهتمام ورزیم.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: باید یک بسته سیاستی برای بخش کشاورزی تعریف کنیم.

رضا عوض‌پور افزود: ورود ما به حوزه کشاورزی باید مسئله‌محور باشد و باید با همه جزئیات به مسائل بپردازیم و اگر غیر از این باشد، منابع ما هدر می‌رود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول