اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

پایش استان البرز در خصوص سیمان آبیک گزارش نشده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تاکنون گزارشی از فعالیت سال 92 شرکت سیمان آبیک توسط مسئولان استان البرز به قزوین ارسال نشده است.

پایش استان البرز در خصوص سیمان آبیک گزارش نشده است

علی فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در سال 90 شرکت سیمان مجاور شهر آبیک جزو صنایع آلاینده معرفی شد؛ این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال گذشته با تمهیداتی که مدیران شرکت اندیشیده بودند و نمونه‌‌برداری‌ها و آنالیزهای لازمی که صورت گرفت، آلایندگی محرز نشد.

وی افزود: از آنجایی که شرکت سیمان در حوزه استحفاظی و سیاسی استان البرز بود، قاعدتاً پایش آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز واگذار شد؛ این در حالی بود که در سال‌های اخیر پایش این شرکت بر عهده محیط زیست استان قزوین بود.

*ضرورت احداث تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی لیا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین احداث تصفیه‌خانه متمرکز در شهرک صنعتی لیا را ضروری دانست و افزود: با احداث این تصفیه‌خانه به صورت تجمیعی، در استان قزوین در خصوص تصفیه‌خانه‌های صنعتی دیگر نگرانی و دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تصفیه‌خانه‌های صنعتی استان قزوین وجود ندارد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی البرز، کاسپین و حیدریه از شهرک‌های عمده صنعتی استان قزوین هستند که با حجم بیش از هزار واحد صنعتی تصفیه‌خانه متمرکز دارند.

وی اضافه کرد: در زمان استقرار واحدهای صنعتی به صاحبان واحدهای صنعتی ابلاغ می‌شود که در مرحله تولید و بهره‌برداری باید شرایط لازم یعنی استاندارد خروجی دودکش‌ها و پساب‌ها را رعایت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مدیریت مطلوب مسئولان استان قزوین و تعامل بین مسئولان ارشد استانی و مدیران و صاحبان صنعت، طی چهار سال اخیر کمتر واحدی داشتیم که به مقررات زیست‌ محیطی تمکین نکرده و آلاینده باشد که این مسئله نویدبخش و نقطه مطلوب استان قزوین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی که پساب صنعتی دارند باید به صورت تجمیعی و یا به صورت مجزا و منفرد تصفیه‌خانه داشته باشند، به این نحو در حدی که محیط پذیرنده‌اش چه آب‌های سطحی، چاه آب و آب‌های زیر‌زمینی و اراضی کشاورزی باشد، متناسب با مصرف بعدی پساب، پساب تصفیه خواهد شد.

فرهادی اضافه کرد: اگر خروجی پساب‌ها مطابق با استانداردها باشد، مورد تأیید محیط زیست است.

وی گفت: از مدیران واحدهای صنعتی انتظار داریم که در هفته زمین پاک که از دوم تا هشتم اردیبهشت‌ ماه است، خروجی پساب‌های صنعتی را کنترل کنند.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول