اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیریت شهر اصفهان با آزمون و خطا امکان‌پذیر نیست / متخصصان وارد صحنه شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهر‌های بزرگ مانند اصفهان با آزمون و خطا امکان‌پذیر نیست و مدیریت این شهر‌ها به افراد متخصص و با تجربه نیاز دارد.

مدیریت شهر اصفهان با آزمون و خطا امکان‌پذیر نیست / متخصصان وارد صحنه شوند

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شورا‌ها اظهار کرد: اصل شورا‌ها یکی از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده که برگرفته از آموزه‌ها و تعلیمات قرآنی است.

وی با بیان اینکه شورا‌ها نهادی است که از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین شهر‌ها و روستا‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: طی فعالیت شورا‌ها در سطح کشور پیشرفت‌های بسیاری در سطح شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شده است و دگرگونی‌ها و تغییرات ایجاد شده در سطح شهر‌ها ناشی از فعالیت شورا‌ها در سطح کشور به شمار می‌رود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نقش شورا‌ها در راستای سازندگی کشور در شهر‌های بزرگ مشهود‌تر است، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در راستای تقویت این نهاد اجتماعی تلاش کنند تا وضعیت مطلوب‌تری برای فعالیت شورا‌ها در سطح کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کشور از تجربه بسیاری در راستای فعالیت شورا‌ها در سطح جامعه برخوردار نیست، ادامه داد: بیش از سه دوره است که شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سطح کشور فعالیت می‌کنند و احتمال وجود نقاط ضعف و اشکالاتی در سیستم شورایی وجود دارد.

قربانی با بیان اینکه نقاط ضعف و اشکالات موجود در سیستم شورایی فعال در سطح کشور با گذشت زمان برطرف می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر در کشور‌های پیشرفته نیز در راستای اجرای اصل شورا‌ها، اداره امور محلی به مردم واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های شورایی پیشرفت کشور و کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد، افزود: اصفهان باید برای دست‌یابی به پیشرفت در تمام زمینه‌ها، برطرف شدن مشکلات مردم در سطح شهر و کاهش هزینه‌های مردم به میزان بیشتری از ظرفیت‌های شورا‌ها استفاده کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در روز‌های آینده چهارمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام دارد و حضور پر‌رنگ مردم در انتخابات از مظاهر ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه انتخابات شورا‌ها به صورت هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: مردم با حضور خود در انتخابات می‌توانند نسبت به خلق حماسه سیاسی در کشور اقدام کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه افرادی باید برای شورا‌های شهر و روستا‌ها انتخاب شوند که متعهد به نظام و انقلاب باشند، ادامه داد: همچنین این افراد باید مطیع قانون، عرف و شرع باشند و تخصص لازم را برای مدیریت شهر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهر‌های بزرگ مانند اصفهان با آزمون و خطا امکان‌پذیر نیست و مدیریت این شهر‌ها به افراد متخصص و با تجربه نیاز دارد، تصریح کرد: افرادی برای مدیریت شهر باید وارد صحنه شوند که به مشکلات موجود در سطح شهر واقف باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: این افراد باید با استفاده از کارشناسی‌های لازم راهکار‌های قانونی مورد نیاز را برای پاسخگویی به مطالبات مردم ارائه بدهند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول