اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

مصوبه دور سوم سفر رئیس‌جمهور به بناب بر زمین مانده است

فرماندار بناب بر پیگیری اجرای طرح‌های احداث کتابخانه که جزو مصوبات دور سوم سفرهای ریاست جمهوری است، تأکید کرد.

مصوبه دور سوم سفر رئیس‌جمهور به بناب بر زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب با بیان اینکه تا زمانی که در کتابخانه‌های عمومی از کارشناسان و مشاوران در امر مطالعه کتاب استفاده نکرده‌ایم؛ افزود: نه تنها مطالعه‌کننده به نتایج دلخواه و مثبت دست نخواهد یافت، بلکه با مشکلاتی نیز روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بدون استفاده از مشاوران در آموزش نحوه مطالعه به افراد، به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت؛ گفت: مسئولان کتابخانه‌های عمومی باید برای هدایت علاقمندان به مطالعه در مسیر صحیح از افراد و کارشناسان خبره در کتابخانه‌ها استفاده کنند و روش‌های مطالعه را به افراد آموزش دهند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب در ادامه بر پیگیری اجرای طرح‌های احداث کتابخانه که جزو مصوبات دور سوم سفرهای ریاست جمهوری است، تأکید کرد.

354 هزار نفر در سال 91 در بناب به کتابخانه رفتند

رئیس کتابخانه‌های عمومی بناب با ارائه گزارشی از وضعیت کتاب و مطالعه آن در کتابخانه‌های این شهرستان گفت: طی سال 91 جمعاً 354 هزار و 552 نفر به کتابخانه‌های عمومی بناب مراجعه کردند که 195 هزار و 855 نفر به کتابخانه عمومی آقایان و 158 هزار و 697 نفر به کتابخانه خواهران مراجعه کردند.

میرسردار مرندی افزود: طی همین مدت 121 هزار و 393 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی برادران و تعداد 100 هزار و 91 جلد کتاب از کتابخانه خواهران به امانت گرفته شده است.

وی کل اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی بناب را 4 هزار و 506 نفر اعلام کرد و گفت: به مناسبت تجلیل از مقام شامخ معلم از 12 تا 19 اردیبهشت ماه عضوگیری در کتابخانه‌های عمومی بناب برای فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز به صورت رایگان خواهد بود و هفته معلم فرصت مناسبی است که فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم.

22 مسجد بناب کانون فرهنگی دارند

حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این نشست با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه در 25 درصد مساجد کشور کانون‌های فرهنگی دایر خواهد شد؛ گفت: هم اکنون 22 مسجد در شهرستان بناب دارای کانون فرهنگی هستند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و در موضوع کتاب و کتابخوانی و همچنین تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی همواره یکی از شهرستان‌های فعال و ممتاز بوده و در چند سال اخیر کمبود کتابخانه عمومی و سرانه فضای مطالعه در این شهرستان با توجه به استقبال کم نظیر مردم از فرهنگ مطالعه احساس شده و یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان بوده است.

انتهای پیام/60004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول