اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت یک هفته

تعریف اصفهان با زبان نقالی/ چگونه «آسفهان»، «اصفهان» شد!

یک هنرمند نقال گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت اصفهان تعدادی از نقالان اصفهان، این شهر را با زبان نقالی به مردم معرفی کردند.

تعریف اصفهان با زبان نقالی/ چگونه «آسفهان»، «اصفهان» شد!

محمد کراچیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد برگزاری نقالی‌هایی که به مناسبت هفته گرامیداشت اصفهان اجرا می‌شود، اظهار کرد: هر روز ساعت 18 بعداز ظهر گروهی از نقالان همراه با ورزش‌های زورخانه‌ای زبان به تعریف اصفهان می‌گشایند.

وی با اشاره به اینکه نقالی هنر باستانی ایرانیان است که کم‌کم به بوته فراموشی سپرده می‌شد، تصریح کرد: با اجرای اینگونه برنامه‌ها نه تنها به معرفی اصفهان پرداخته می‌شود، بلکه هنر نقالی و ورزش زورخانه‌ای نیز احیا می‌شود.

این هنرمند نقال ادامه داد: به مناسبت هفته اصفهان از 2 تا 9 اردیبهشت ماه سال جاری هر روز این برنامه واقع در میدان انقلاب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون تماشاچیانی حدود سه هزار به تماشای این برنامه نقالی آمده‌اند، تاکید کرد: حمید و مهدی بهرامیان کار ورزش باستانی آن را به عهده داشته و سعید رحیمی نیز مرشد این نمایش بوده است.

کراچیان با توضیحی مختصر در مورد مضمون نمایش افزود: اصل داستان درباره چگونگی ایجاد نام اصفهان است و اینکه روزی حضرت سلیمان بر اثر روزمرگی از آسفهان درخواست برنامه‌ای متنوع را دارد.

وی ادامه اضافه کرد: در همین برنامه که از طریق آسفهان به دنبال منطقه‌ای برای گردش می‌گشتند، منطقه‌ای خوش و آب و هوا را پیدا می‌کنند و نام را آسفهان می‌گذارند که پس از آن به اصفهان تغییر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول