اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خبر داد

تشکیل شورای مشورتی فرهنگ و هنر در استان مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از تشکیل شورای مشورتی فرهنگ و هنر استان در سال جاری خبر داد.

تشکیل شورای مشورتی فرهنگ و هنر در استان مرکزی

مصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امروز مطالعات فرهنگی علاوه بر شناخت پیشینه فرهنگی یک کشور، نقش کلیدی و راهبردی در توسعه یک جامعه را ایفا می‌کند و مباحث فرهنگی به عنوان یک شاخص کارآمد در بستر سازی توسعه و رشد اقتصادی سیاسی جامعه محسوب می‌شود،

وی اظهار داشت: افزایش نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ نسبت به ادوار گذشته مبین ضرورت هماهنگی و هم‌سویی صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی با نیازهای فرهنگی جامعه است به همین دلیل شورای مشورتی فرهنگی در بدنه اداره ارشاد با هدف شناخت، اطلاع از وضع فرهنگی و اصلاح و ارتقاء آن ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: اهداف کیفی این شورا نیز شامل ترویج توسعه معارف قرآنی، ارزش‌های اسلامی ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب، توسعه و ارتقاء مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی بخش‌های خصوصی و تشکل‌های غیر دولتی، ایجاد نظام کارآمد و هماهنگ فرهنگی و هنری و مذهبی در استان، تلاش برای دستیابی به رشد و توسعه فرهنگی، هنری متکی بر دانش، آگاهی پژوهش و سرمایه انسانی، توسعه زیرساخت‌‌‌ها و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و افزایش نشاط اجتماعی است.

مشایخی با اشاره به راهبردهای این شورا خاطر نشان کرد: شناسایی و ارزیابی علمی، پیش‌بینی و رصد موضوعات فرهنگی فراگیر، برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت، شناسایی، سنجش استعداد‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی استان، تعامل بین دستگاه‌ها و هنرمندان و توسعه و جلب مشارکت نهادهای مذهبی و مردمی از مهم‌ترین راهبردهای این شورا به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ارکان اصلی این شورا شامل رئیس، دبیر و سایر اعضای شورا است که مسئله‌یابی و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای ساماندهی مسائل فرهنگی، بررسی و اظهار نظر نسبت به موضوعات، گزارش و طرح‌هایی که در شورا مطرح می‌شود، اتخاذ شیوه‌های عملیاتی و کاربردی برای ارتقاء و بهبود مسایل فرهنگی، ارزیابی روند اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها، انجام تحقیقات و پژوهش‌ها، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی استان، اقدامات حمایتی و تشویقی در رفع معضلات فرهنگی و... از مهم‌ترین وظایف این شورا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87004/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول