اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

به جای صدقه دادن فضای کار فراهم کنید

امام جمعه شیراز با انتقاد شدید از مباحث مطرح شده پیرامون یارانه‌ها، گفت: با صدقه دادن ملت بزرگ ما را تحقیر نکنید و به جای آن فضای کار و سرمایه‌گذاری را فراهم کنید.

به جای صدقه دادن فضای کار فراهم کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با بیان اینکه از مباحث صورت گرفته در مورد یارانه‌ها احساس رنج می‌کنم، اظهار داشت: به جای تحقیر ملت ابراز کار بدهید، امکان اشتغال را فراهم کنید، چراکه صدقه دادن به مردم ننگ است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 سال است که ما را تک‌محصولی بار آورده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که کاری کنید تا مدیریت فروش نفت دست خودمان بیفتد، نه خریدار، که اگر چنین نشود فردا نیز مانند امروز گرفتار می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کاری نکنید که این ملت در آینده شما را نفرین کند، تصریح کرد: نصیحت رهبری عزیز را با جان و دل بشنوید و فضای کار را برای مردم فراهم کنید.

ایمانی با اشاره به اینکه باید روش و سیره گذشتگان را تبیین کنیم، ابراز داشت: فرهنگ کار برای ما تعریف نشده و فکر می‌کنیم تنها پشت میز نشینی کار است چراکه کار را بد معنا کرده‌ایم و به جای اینکه بیکاری را عیب بدانیم، کار را ننگ می‌پنداریم.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه کار را غلط تفسیر کرده‌ایم، تصریح کرد: همگی می‌توانند اهل کار باشند و اگر جوان کاری باشد بی‌تردید می‌تواند کار پیدا کند و این‌گونه نباید باشد که یک بازنشسته با حقوق اندک خود پنج جوان دانشجو را در خانه خرج بدهد.

ایمانی بیکاری و تنبلی را ریشه بدبختی‌های جسمی و روحی دانست و گفت: از دیدگاه اسلام و تمام متفکران جهان هویت انسان در کار و تلاش او خلاصه می‌شود و هر فردی کار بیشتری را انجام دهد هویت انسانی وی برتری پیدا می‌کند و ارزش بیشتری را به دست می‌آورد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در اسلام کار و تلاش افضل عبادات معرفی شده است، افزود: عبادت 70 قسمت دارد که برترین آن کار و تلاش برای تامین معاش معرفی شده و سیره انبیای الهی نیز همین بوده است.

وی ادامه داد: علی (ع) و فاطمه (س) که دو نمونه عالم بشریت هستند، یکی هیزم‌کشی می‌کرد و دیگری با دست آسیاب و آرد را خمیر می‌کرد و نان می‌پخت.

کم‌ترین تولید و بیشترین مصرف را داریم

ایمانی با اشاره به آمار ارائه شده از طرف دولت مبنی بر اینکه ساعت کار مفید در شبانه‌روز 22 دقیقه برآورد شده است، اظهار داشت: این ننگ بزرگی محسوب می‌شود که مصرف ما از کشور چین با بیش از 1.5 میلیارد نفر جمعیت بیشتر است.

امام جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به روایاتی از معصومان، گفت: اگر مومنی گناه کند، خداوند او را فقیر می‌کند تا کفاره گناهش را در همین دنیا بدهد و چنانچه گناهش بیش از این حد باشد وی را نیز به بیماری مبتلا کرده تا بار گناهش را پیش از مردن از دوش او بردارد.

وی افزود: در صورت بیشتر بودن گناه مومن، خداوند او را با از دست دادن آرامش و امنیت از گناه پاک می‌کند اما کسانی که لیاقت این لطف الهی را ندارند هر چیزی را در دنیا به دست می‌آورند لیکن در دنیای دیگر مجازات می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول