اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

رمز ماندگاری یاد شهدا، پیوند با شهدای کربلاست

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز ماندگاری یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، پیوند آن‌ها با شهدای کربلاست و انقلاب ما با هر قدمی که به جلو برمی‌دارد به‌شمار عاشقان شهدا افزوده می‌شود.

رمز ماندگاری یاد شهدا، پیوند با شهدای کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل‌ذهاب، سردار عبدالله عراقی در مراسمی که به مناسبت سال‌روز شهدای فاتح عملیات بازی دراز با حضور مسئولان، خانواده‌های شهدا، بسیجیان و آحاد مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: همواره جامعه‌شناسان از جنگ به‌عنوان یک پدیده اجتماعی و اجتناب‌ناپذیر نام می‌برند و گفته‌اند حدود 2 هزار و 200 جنگ کوچک و بزرگ در دنیا رخ داده که از هر یک از این جنگ‌ها کشته‌های فراوانی به‌ جای مانده است.

عراقی تصریح کرد: با وجود اینکه کشور ما درگیر جنگی نابرابر با کشور عراق شد، از جنگ ما به‌عنوان یک جنگ ماندگار و مقدس و از شهیدان این جنگ با احترام یاد می‌شود و ما هر ساله یاد و خاطره این بزرگان را زنده نگه می‌داریم، در صورتی که در هیچ جای دنیا این چنین احترام و تکریمی را برای کشتگان جنگ‌ها نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما متصل به شهدای کربلا هستند، خاطر نشان کرد: رمز ماندگاری یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، پیوند آن‌ها با شهدای کربلا و روحانیت است و به این دلیل است خداوند نوری به شهدای ما داده که در این راستا هر چه به جلو قدم برمی‌داریم، تلاطم این نور بیشتر و به‌ شمار عاشقان شهدا افزوده می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شعار شهدای ما شعار شهدای کربلا بود، یادآور شد: ما با تکیه بر شهدا، فداکاری شهدا و الگوبرداری از شهدا می‌توانیم در هر زمان که نظام نیاز داشته باشد از سرمایه‌های اجتماعی برای برقراری امنیت پایدار استفاده کنیم.

عراقی گفت: در نظام ما مردم خود اداره‌کننده جامعه هستند و در هر مراسمی حضور داشته‌اند، پیامی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است که مردم همواره پشتیبان نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در همه حال روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و ولایت‌مداری خود را حفظ کنند و به نسل‌های بعد از خود انتقال بدهند، افزود: عملیات بازی دراز یکی از عملیات‌های غرورآفرین محسوب می‌شود که هر ساله توسط آحاد مختلف مردم از تمام نقاط کشور یاد و خاطره این شهدا زنده نگه داشته می‌شود.

در پایان مراسم مداحی و تشییع نمادین تابوت شهدای انقلاب در کنار بقعه احمدبن‌اسحاق برگزار شد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول