اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

اختلاف‌افکنی در جبهه اصولگرایان راهبرد مخالفین نظام است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اختلاف‌افکنی در جبهه اصولگرایان راهبرد مخالفین نظام است.

اختلاف‌افکنی در جبهه اصولگرایان راهبرد مخالفین نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: برگزاری انتخابات به خودی خود در کنار فرصت‌هایی که برای نظام جمهوری اسلامی در راستای ثبات سیاسی، مردم‌‌سالاری دینی و مشارکت مردمی فراهم می‌کند فرصت‌هایی را نیز در اختیار مخالفین نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد تهدید، جذب نیرو، تقویت انگیزه عناصر وابسته، نفوذ در ساختار حاکمیت و فعالیت آزادانه در فضای بازتر و پرنشاط‌تر قبل از انتخابات قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: رسانه‌های ماهواره‌ای نیز در چنین فضایی به دنبال القای تقلب و اثبات عدم سلامت انتخابات هستند تا از این طریق یا مردم را به کلی از شرکت در انتخابات باز دارند و یا اینکه برنامه اغتشاش و اعتراض را سازماندهی و دنبال کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در حال حاضر گروه‌ها و رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان درصدد پاسخ به این سئوالات هستند که چگونه می‌توان از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در کشور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.

لطفی تصریح کرد: برخی برنامه‌های گروهک‌ها و رسانه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و حامیان آن‌ها رژیم‌های آمریکا و اسرائیل در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری در محورهای ذیل خلاصه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: این محورها شامل 1- جمع‌آوری اخبار و اطلاعات در خصوص کاندیداهای احتمالی با هدف انجام اقدامات عملیات روانی و تبلیغاتی علیه آن‌ها، 2- نفوذ در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، 3- تشدید و تعمیق و بزرگ‌نمایی اختلافات در بین گروه‌های سیاسی خودی در داخل کشور، 4- مطرح کردن کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان مسئله‌دار به منظور بالا بردن وزن آن‌ها در فضای سیاسی جامعه، 5- برگزاری جلسات متعدد انتخاباتی با حضور افرادی که در فتنه 88 نقش محوری و کلیدی داشتند، 6- برنامه‌ریزی برای ایجاد اختلاف در جبهه اصولگرایان به منظور تاثیرگذاری در انتخابات آتی است.

وی ادامه داد: 7- تخریب جایگاه اصولگرایان در جامعه و انتساب مشکلات فعلی به عملکرد آن‌ها در دولت‌های نهم و دهم، 8- تخریب برخی از کاندیداهای احتمالی کاملاً پایبند به اصول نظام جمهوری اسلامی و 9- تداوم هجمه به نهاد ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های گروهک‌ها و رسانه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و حامیان آن‌ها رژیم‌های آمریکا و اسرائیل در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های ویژه هفته از جمله زمین پاک و هوای پاک اشاره کرد و افزود: زمین پاک و هوای پاک اصولاً دو عامل اساسی در روند زندگی سالم و بهداشتی بشر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به گرانی روغن در استان ایلام اشاره کرد و گفت: گرانی روغن در این روزها و عدم پاسخ مسئولان ذی‌ربط سبب نگرانی و دغدغه روزمره مردم شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر از گاهی یک مرتبه بازار با کم بودن شدید برخی از کالاهای ضروری و گران شدن سرسام‌آور آن مواجه می‌شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: متاسفانه در مقابل نیز مسئولان امر با موضع‌گیری‌های خود و مقابله با دشمن فرضی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به  تشویش اذهان عمومی دست می‌زنند و مانند کسی که در کشور گرانی وجود ندارد، اظهارنظر می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: این نوع اظهارنظرها بدگمانی مردم به مسئولان را پدید می‌آورد چراکه نابسامانی اقتصادی و گرانی‌های کمرشکن و تورم افسار گسیخته اقشار مردم مخصوصاً قشر مستضعف را له کرده ‌است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ای کاش مسئولان امر به گرانی بازار اقرار می‌کردند و اعلام می‌کردند که در بازار گرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: این رویکردهای ناصحیح تنها سبب تشویش اذهان عمومی و ملتهب کردن فضای جامعه در آستانه انتخابات و هم‌صدا شدن با دشمنان کینه‌توز و عدم رغبت مردم برای حضور پرشور در انتخابات را به دنبال دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی یا گفتمان عدالت مهار گرانی و برخورد قاطع با گران‌فروشان است، این بزرگ‌ترین خدمت به مردم است که نه اذهان آنان را تشویش کرده و نه مشکلات آنان را به فراموشی سپرد.

انتهای پیام/2246/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول