اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو کمیته وزارتی حوادث حویجه در گفت‌وگو با فارس:

قانون‌شکنان در تلاش برای ایجاد ناامنی در حویجه بودند/ نتایج تحقیق بزودی اعلام می‌شود

یکی از اعضای کمیته وزارتی حقیقت‌یاب در مورد حوادث اخیر حویجه از توابع استان کرکوک اعلام کرد قانون‌شکنان موسوم به «ارتش نقشبندیه» در تلاش برای ایجاد ناامنی و تشدید تنش در حویجه بودند.

قانون‌شکنان در تلاش برای ایجاد ناامنی در حویجه بودند/ نتایج تحقیق بزودی اعلام می‌شود

«صفاء الدین الصافی» از اعضای کمیته وزارتی حقیقت یاب در خصوص حوادث اخیر حویجه و وزیر مشاور در امور پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق با اشاره به تلاش گروهی موسوم به « نقشبندیه » برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی در حویجه اظهار داشت: این کمیته به زودی نتیجه تحقیقات خود را اعلام خواهد کرد.

وی گفت: این کمیته همچنان در حال جمع آوری اطلاعات از فرماندهان امنیتی و نیز مردم عادی در خصوص حوادث سه شنبه گذشته در حویجه است و می کوشد از سوء استفاده برخی فرصت طلبان از حوادث اخیر برای ایجاد ناامنی در این مناطق جلوگیری کند به ویژه اینکه برخی اخبار حاکی از این است که  برخی قانون شکنان با سوء استفاده از اوضاع جاری در صدد ایجاد ناامنی و بی ثباتی هستند.

الصافی اظهار داشت: تعدادی از نیروهای گروه موسوم به نقشبندیه در تلاش برای سوء استفاده از اوضاع جاری هستند تا به این ترتیب تنش موجود را شدت بخشند از همین رو کمیته حقیقت یاب هنوز در حال جمع آوری اطلاعات امنیتی است و روز گذشته برای رسیدگی به موضوع قربانیان حوادث اخیر تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی گفت: تعقیب برخی افراد مورد نظر در ارتباط با حوادث حویجه در جریان است به ویژه اینکه نکات مبهم زیادی در این خصوص باقی مانده است.

الصافی تصریح کرد: یگان های امنیتی که با تحصن کنندگان برخورد کردند، هیچ گونه سلاحی نداشتند بلکه زره به تن داشته و فقط حامل شلنگ آب بودند و علیه تحصن کنندگان به زور متوسل نشدند و این موضوعی است که همه آن را تائید کرده اند.

وی همچنین فاش کرد که برخی تلاش کردند در پی کشته شدن چند نیروی امنیتی آنان را به تیراندازی در دفاع از خود سوق دهند.

گروه موسوم به نقشبندیه که گروهکی تروریستی است، اعلام کرد که عزت الدوری از دو ماه پیش حوادث حویجه را طراحی کرده بود.

از روز سه‌شنبه گذشته منطقه حویجة شاهد درگیری افراد مسلح و نیروهای ارتش و امنیتی عراق بود که در پی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول