اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس‌جمهوری صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از راه روستایی 82 روستا آذربایجان‌شرقی به طول 250 کیلومتر

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با حضور رئیس‌جمهور از راه روستایی 82 روستای بالای 50 خانوار به طول 250 کیلومتر در استان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از راه روستایی 82 روستا آذربایجان‌شرقی به طول 250 کیلومتر

فیروز بی‌مقدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از بهره‌برداری راه روستای 82 روستای بالای 50 خانوار در استان خبر داد و اظهار کرد: با این بهره‌برداری 250 کیلومتر به کل راه‌های روستای آذربایجان‌شرقی افزوده می‌شود که برای این منظور 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از پراکندگی این راه‌های در اکثر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: بیشترین حجم این راه‌ها در چاروایماق با 40 کیلومتر، ورزقان 30 کیلومتر و مرند با 25 کیلومتر است.

بی‌مقدار 50 کیلومتر از راه‌های را که به بهره‌برداری می‌رسد را راه احداث شده و بقیه را جزو راه‌های بهسازی و آسفالت‌ریزی اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این حجم راه روستایی، راه‌های احداث شده استان به 6 هزار کیلومتر و راه آسفالته به 4 هزار و 800 کیلومتر افزایش می‌یابد.

این مقام حوزه راه و شهرسازی استان راه‌های روستایی بالای 50 خانوار را نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و گفت: در صورت تامین این میزان اعتبار می‌توان تمام روستاهای بالای 50 خانوار را دارای راه روستایی کرد.

وی کل اعتبارات استانی و ملی سال گذشته مجموعه تحت مدیریتش را 600 میلیارد ریال دانست و گفت: تنها 10 درصد این رقم تحقق یافته است.

آذربایجان شرقی دارای 2758 روستا با 271 هزار و 987 خانوار و با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 189 هزار نفر می باشد که از مجموع 13 هزار و 331 کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی آذربایجان شرقی 10 هزار و 60 کیلومتر اختصاص به بخش روستایی دارد و در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و ترابری برای بازگشایی مسیر در این حوزه انجام می‌شود. 

انتهای پیام/60002/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول