اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردوس حاجیان در جمع استقبال‌کنندگان قائمشهر:

دانشگاه هنر اسلامی در مازندران تاسیس می‌شود

مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی مخترعان و مبتکران ژنو گفت: با قول مساعد آیت‌الله جوادی‌آملی دانشگاه هنر اسلامی در مازندران تاسیس می‌شود.

دانشگاه هنر اسلامی در مازندران تاسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، فردوس حاجیان شامگاه پنجشنبه در قائمشهر مورد استقبال فرهنگ دوستان این شهر و مسئولان استانی و شهرستانی واقع شد.

فردوس حاجیان بنیانگذار شهرک الفبا و پیام رسان فرهنگ صلح، مهربانی و همدلی به جهانیان، دارنده نشان یونسکو و مدال خوارزمی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که رکورددار نیم قرن جوایز جشنواره بین‌المللی ژنو - سوییس 2013 با کسب همزمان سه مدال طلا در بخش ویژه، چهار مدال طلا و دو نقره در بخش مسابقات چهل و یکمین نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی مخترعان و مبتکران و تکنولوژی‌های نوین ژنو در سال 2013 است.

به گزارش فارس، مراسم استقبال از فردوس مازندران از میدان طالقانی قائمشهر آغاز و در حسینیه عاشقان ثارالله با مراسم احترام به پنج شهید گمنام در این حسینیه و ایراد سخنرانی پایان یافت.

سرپرست تیم مخترعان و مبتکران تیم جمهوری اسلامی ایران در ژنو خطاب به همشهریان خود ابراز داشت: امیدوارم حضور من بهانه‌ای برای حضور و درخشش نخبگان خاموش شهرم باشد.

وی بوسه‌زدن بر دستان پدران و مادران را پیامی برای جوانان و فرزندان این مرز عنوان کرد و با بوسیدن دستان مادر مهربانش اظهار داشت: احترام به پدر و مادر یعنی رسیدن به همه چیزهای عالی.

عمو فردوس کودکان ایران زمین در جوار مزار پنج شهید گمنام قائمشهر بیان داشت: اگر هر آنچه نشان و مدال است تقدیم شهدا و سربازان وطن کنیم باز هم کم است.

وی گمنامی را از آن خود دانست و افزود: شهدا گمنام نیستند گمنام منم که به اشتباه به شهرت رسیدم و این شهرتی دنیایی بیش نیست.

حاجیان خاطرنشان کرد: مدال‌هایی که کسب کردم همه از بخش مسابقه بود شش مدال بخش فرهنگ که سه مدال آغازین برای شهرک الفبا بود و یکی هم افسانه آرش کمانگیر بود که پیوند افسانه‌ها و اسطوره‌های کهن الگوهای ایرانی با معاصر را در آن نشان دادم.

قهرمان فرهنگ ایران زمین با اشاره به درخواست خود از آیت‌الله معلمی و استاندار مازندران برای تاسیس یک مرکز فرهنگی بزرگ در قائمشهر بیان کرد: قائمشهر مملو از قهرمانان ورزشی، فرهنگی، علمی و هنری است باید با تجمیع همه افتخارآفرینان این شهر که در عرصه‌های جهانی درخشیدند مرکز فرهنگی بزرگی تاسیس شود.

حاجیان همچنین افزود: از آیت الله جوادی‌آملی قول گرفتم دانشگاه هنر اسلامی را در مازندران تاسیس کنیم تا صنعت فرش، پارچه، هنرهای نمایشی مثل تعزیه و هنرهای تخته حوضی و خوشنویسی و ... در آن به هنردوستان مازندران تدریس شود.

پژوهشگر برگزیده سازمان ملل متحد با تقدیر ویژه از خبرنگاران مازندرانی در انعکاس اخبار مربوط به این مسابقات که با تعصبی مثال‌زدنی در این چند روز لحظه‌ها را شکار می‌کردند، اذعان داشت: همچنین مدرسه فردوس در این شهر راه‌اندازی شد که امیدواریم اندیشه‌ها و سبک زندگی ما در دیگر مدارس قائمشهر نیز تسری یابد.

انتهای پیام/86008/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول