اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کردستان خبر داد

کشف یک محموله قاچاق 39 میلیارد ریالی در کردستان

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کشف یک محموله قاچاق به ارزش 39 میلیارد ریال در استان خبر داد.

کشف یک محموله قاچاق 39 میلیارد ریالی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی احمدی‌تبار پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این محموله حاوی یک میلیون و 100 هزار نخ سیگار در قالب 101 کارتن و 356 طاقه پارچه بود که توسط سه دستگاه وانت نیسان وارد استان کردستان شده بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی کردستان، ماموران آگاهی انتظامی استان با اشرافیت کامل بر حوزه مأموریتی خود مانع از اخلال ورود کالاهای قاچاق و ضربه به اقتصاد کشور و استان می شوند.

احمدی‌تبار در ادامه به اقدامات پلیس آگاهی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه امسال بیش از 750 پرونده برای متهمین تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط 3 باند قاچاق متلاشی شده و 420 قاچاقچی نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان همچنین به توقیف احشام قاچاق در استان اشاره و تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا پایان سال 2 هزار و 500 رأس و در فروردین ماه امسال نیز 500 رأس توقیف شده است.

وی دلیل قاچاق احشام را تفاوت قیمت‌ها در ایران نسبت به عراق دانست و گفت: از مهرماه سال گذشته که اختلاف ارزی پیش آمد قاچاق دام نیز شروع شد اما پلیس آگاهی و نیروهای مرزبانی اهتمام ویژه‌ای در برخورد با آن دارند.

احمدی‌تبار همچنین به وضعیت کشفیات قاچاق سال گذشته در استان کردستان اشاره کرد و از افزایش 49 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق، افزایش 12 درصدی متلاشی کردن باندهای قاچاق و افزایش 10 درصدی متهمان دستگیر شده در استان خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در پایان گفت: در مجموع 402 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/79001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول