اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

مصارف جدید نباید برای تونل‌های جدید‌الاحداث اصفهان تعریف شود

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: تونل‌های جدید‌الاحداث نیز باید برای جبران کسری‌های آب حوضه زاینده‌رود باید احداث شود و دولت نباید پیش از احداث این تونل‌ها مصارف جدید را برای آن تعریف کند.

مصارف جدید نباید برای تونل‌های جدید‌الاحداث اصفهان تعریف شود

اسفندیار امینی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کشاورز مانند مغازه‌داری است که مغازه‌اش بخشی از مالکیتش بوده و وسایل موجود در این مغازه نیز بخش دیگری از مالکیت این فرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز آب را از کشاورزان گرفته‌اند و مسئولان باید حق‌آبه کشاورزان را به آنها باز گردانند.

وی با بیان اینکه راهکار‌های دست‌یابی به این خواسته کشاورزان نیز مشخص است و بار‌ها و بار‌ها کشاورزان خواسته قانونی خود را برای مسئولان استان مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: مدیریت وضعیت موجود برای دست‌یابی به منابع آبی جدید به مشخص شدن میزان حق‌آبه کشاورزان و میزان آب تولید شده توسط دولت که به حوضه زاینده رود وارد شده، نیازمند است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه زمانی که مشخص شود که دولت به چه میزان آب وارد حوضه زاینده رود کرده است، این میزان آب با میزان آب فروخته شده توسط دولت به بخش‌های مختلف باید مقایسه شود، تصریح کرد: در صورتی که میزان آب فروخته شده از حوضه زاینده‌رود توسط دولت بیشتر از آبی که خود دولت تولید کرده باشد، دولت باید مابه‌التفاوت آب فروخته شده را به حوضه زاینده‌رود بازگرداند.

وی انتقال آب بین حوضه‌ای را یکی از راهکار‌های بازگرداندن آب توسط دولت به حوضه زاینده‌رود دانست و ادامه داد: تونل‌های جدید‌الاحداث نیز باید برای جبران کسری‌های آب حوضه زاینده‌رود باید احداث شود و دولت نباید پیش از احداث این تونل‌ها مصارف جدید را برای آن تعریف کند.

امینی تاکید کرد: امیدواریم که با بهره‌برداری از پروژه‌های آبی مانند پروژه بهشت‌آباد آب مورد نیاز رودخانه زاینده‌رود تأمین شود و با افزایش حجم سد کشاورزان مشکلی برای آب مورد نیاز خود به منظور انجام فعالیت‌‌های کشاورزی نداشته باشند.

انتهای پیام/63004/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول