اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل اقتصادی:

درآمد‌های نفتی، اقتصاد ایران را به اقتصاد رانتی تبدیل کرده است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: درآمد‌های نفتی اقتصاد ایران را به یک اقتصاد نفتی و رانتی تبدیل کرده است و اقتصاد ایران نباید وابسته به نفت باشد.

درآمد‌های نفتی، اقتصاد ایران را به اقتصاد رانتی تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حسین حیدری در مراسم سخنرانی محسن رضایی در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پس از جنگ شعار‌های توسعه، اصلاحات و عدالت به عنوان شعار‌هایی بوده که سال‌ها در کشور ایران مطرح بوده است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی موجود در سطح کشور باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در کشور به وجود یک نسخه علمی نیاز دارد و در حال حاضر نسخه‌ای که جنبه علمی و تئوریک داشته باشد در کشور وجود ندارد.

کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه درآمد‌های نفتی اقتصاد ایران را به یک اقتصاد نفتی و رانتی تبدیل کرده است و اقتصاد ایران نباید وابسته به نفت باشد، تصریح کرد: آیا سیاست‌های کلی اصل 45 قانون اساسی در دستور کار محسن رضایی به عنوان نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور قرار دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه همچنین آیا برنامه مشخصی برای مشخص شدن تکلیف نفت در دستور کار وی قرار دارد یا خیر، ادامه داد: همچنین نامزد احتمالی یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری باید به این سؤال پاسخ بدهد که دلایل مشکلات اقتصادی در کشور چیست و عمده بیماری‌های اقتصاد ایران چیست.

حیدری تاکید کرد: قوانین بسیاری در سطح کشور وجود دارد اما در زمان اجرا این قوانین ضمانت اجرایی ندارند.

انتهای پیام/63004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول