اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رسیدن به تیم ملی باید کف آرزوهای بازیکنان ما باشد؛ نه سقف آن

معماریان: کرانچار به یک کمک خوب نیاز داشت/ لیگ را فدای آسیا کردیم

بازیکن اصفهانی سابق تیم ملی فوتبال گفت: در تیم سپاهان وجود یک کمک مربی خوب در کنار زلاتکو کرانچار احساس می‌شد.

معماریان: کرانچار به یک کمک خوب نیاز داشت/ لیگ را فدای آسیا کردیم

حمید معماریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مسائل بسیاری دست به دست هم داد که منجر به حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا شد.

وی، یکی از این عوامل را بی‌برنامگی لیگ دانست و تصریح کرد: آسیا را فدای این برنامه‌ریزی غلط کردیم و در کمال تأسف سازمان لیگ با این برنامه فشرده بازی‌ها برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به طور عملی نشان داد که آسیا برای سازمان لیگ اهمیتی ندارد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان به دلایل باخت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و ادامه داد: 50 درصد این ناکامی به دلیل خستگی بازیکنان و 50 درصد دیگر نیز به دلیل بی‌برنامگی لیگ بود.

وی اضافه کرد: تاریخ تمام رقابت‌های بین‌المللی از قبل مشخص است، اما من نمی‌دانم چرا نمی‌توانند یک برنامه‌ریزی مناسب را برای انجام بازی‌های لیگ انجام دهند که بدین شکل فشار به بازیکنان وارد نشود.

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه بازیکنان ایرانی تنها پول حرفه‌ای می‌گیرند، افزود: بازیکنان ایرانی فکر حرفه‌ای ندارند و باری به هر جهت عمل می‌کنند و به ریکاوری فکری و روحی خودشان اهمیت نمی‌دهند.

وی، عدم وجود یک کمک مربی خوب در کنار کرانچار را یکی از مشکلات سپاهان دانست و تأکید کرد: وجود یک مربی خوب در کنار سرمربی تیم می‌توانست در شرایط حساس که وی نیاز به کمک فکری داشت به یاری تیم سپاهان بیاید.

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: زمانی که آقایان کربکندی و ابراهیم‌زاده در کنار یکدیگر به عنوان سرمربی و مربی کار می‌کردند؛ نتایج تیم‌های این مربیان بسیار خوب بود و این تنها به دلیل وجود کمک بسیار خوبی به نام ابراهیم‌زاده در کنار کربکندی بود، اتفاقی که در سپاهان فعلی شاهد آن نبودیم.

وی با اشاره به عملکرد احسان حاج صفی در تیم سپاهان اضافه کرد: این بازیکن به هیچ عنوان عملکرد خوبی را از خود ارائه نداد؛ دلیل آن شاید این باشد که این بازیکن گمان می‌کند به سقف آرزوهای فوتبالی‌اش رسیده و دیگر نباید از خودش تلاش بیشتری نشان دهد.

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: بازیکنان خوب خارجی زمانی که به پیراهن تیم ملی کشورشان می‌رسند، گمان می‌کنند تازه زمان شکوفا شدن فرارسیده است و باید تلاششان را بیشتر کنند، اما در کشور ما این ماجرا به منزله پایان سقف آرزوهای بازیکنان است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دروازه‌بان سپاهان گفت: گردان در بسیاری از بازی‌ها برای تیمش عملکرد خوبی از خود ارائه نداد و این نشان‌دهنده این است که عملکرد مربی گلرهای این تیم خوب نبوده است.

بازیکن اصفهانی سابق تیم ملی فوتبال با اشاره به لزوم استفاده از یک روانشناس خوب در کنار تیم‌های ایرانی ادامه داد: در صورتی که تیم‌های ما با استفاده از یک روانشناس بتوانند با بازیکنان ارتباط برقرار کنند، این نکته در بالا بردن روحیه آنها و نتیجه‌گیری تیم‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد محسن ایران‌نژاد تأکید کرد: این بازیکن به هیچ عنوان در حد و اندازه سپاهان نیست، چراکه با جایگیری‌های غلطش چندین مرتبه بازیکن حریف را بین خودش و دروازه قرار ‌داد.

انتهای پیام/63020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول