اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان خبر داد

پایان کشت بهاره سیب‌زمینی در همدان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه کشت بهاره سیب‌زمینی در همدان پایان یافت، گفت: 11 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت این محصول قرار گرفت.

پایان کشت بهاره سیب‌زمینی در همدان

شهرام پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با خاتمه یافتن کشت بهاره سیب‌زمینی به منظور تولید تابستانی این محصول، حدود 11 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت این محصول قرار گرفت.

وی افزود: این میزان کشت منجر به تولید حدود 440 هزار تن سیب‌زمینی خواهد شد و برداشت آن از 20 تیرماه آغاز و روانه بازار می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت تابستانه به منظور تولید پائیزه سیب‌زمینی شروع و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مطابق با برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی 13 هزار هکتار کشت تابستانه سیب‌زمینی انجام شود ابراز داشت: از برنامه‌های سازمان در سال جاری در راستای تولید سیب‌زمینی تنوع بخشیدن به ارقام آن است که در این رابطه می‌توان به ارقام جدید مانند(سانته، المرا، بامبا و بورن) اشاره کرد.

پرورش در ادامه برنامه‌های کشت سیب‌زمینی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان را برشمرد و خاطرنشان کرد: اعلام برنامه‌ کشت برای کنترل سطح زیر کشت به منظور مدیریت تولید و بازار، توصیه‌های فنی و ترویجی و همچنین تأمین نهاده‌های مورد نیاز از برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد از مزارع سیب‌زمینی استان همدان به صورت مکانیزه کشت شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از مزارع نیز مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: سال گذشته 26 هزار هکتار سیب‌زمینی در استان کشت شده که یک میلیون و 40 هزار تن از آن برداشت شد.

انتهای پیام/2499/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول