اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی در شهرستان ساوجبلاغ ایجاد می‌شود

تشکیل یگان حفاظت از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از تشکیل یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

تشکیل یگان حفاظت از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، علی حدادی بعدازظهر امروز در نشست ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در این شهرستان به زودی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ساوجبلاغ با 27 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و آب و هوای مناسب در سال‌های گذشته مورد توجه سودجویان زمین قرار گرفته است لذا این یگان با هدف حفظ بهتر این اراضی در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه طی سال گذشته 547 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ساوجبلاغ متوقف شد افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون یک‌هزار و 877 پرونده در این‌ باره تشکیل شد که 800 مورد آن منتج به دریافت اخطاریه دوم شده است.

حدادی خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت و افزایش ارزش افزوده اراضی این شهرستان در سال‌های اخیر دیگر عوامل عمده گرایش سودجویان به اراضی این منطقه است.

وی افزود: تخریب اراضی کشاورزی تفکیک و قطعه‌بندی آن برای ساخت ویلا و باغچه‌های ییلاقی خطراتی است که اراضی کشاورزی و باغی مستعد این شهرستان را به شدت تهدید می‌کند.

حدادی گفت: افزایش تعداد بنگاه‌های املاک در روستاها، بلوک‌زنی‌های غیرمجاز و پیمانکاران مدعی ساخت ویلا آن هم به صورت تضمینی در اراضی کشاورزی خارج بافت به ازدیاد پدیده ساخت و ساز غیرمجاز دامن زده است.

فرماندار ساوجبلاغ بیان داشت: برخورد قاطع با سودجویان و مخربان اراضی کشاورزی و باغی، عزم جدی دستگاه‌های مسئول همچون جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، امور آب و منابع طبیعی را می‌طلبد.

وی گفت: بر اساس مصوبه امروز این ستاد، هر کدام از پنج شهرداری این شهرستان موظف شدند با در اختیار گذاشتن سه نفر و خودروی مناسب این یگان را مجهز کنند.

حدادی ادامه داد: این یگان که به کمک پلیس ساختمان و عوامل برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز اداره جهاد کشاورزی خواهد شتافت، کمبود نیرو در این زمینه را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول