اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دهگلان مطرح کرد

آمادگی 1200 کشاورز دهگلانی برای کشت سیب‌زمینی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دهگلان گفت: بیش از هزار و 200 کشاورز در این شهرستان کار آماده‌سازی زمین‌های زراعی آبی خود را برای کشت سیب‌زمینی شروع کردند.

آمادگی 1200 کشاورز دهگلانی برای کشت سیب‌زمینی

خلیل فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان با توصیه به کشاورزان سیب‌زمینی‌کار این شهرستان اظهار کرد: کشاورزان باید با علم و اطلاع از میزان آب‌دهی چاه‌های خود و چگونگی کاشت آن به روش‌های علمی اقدام به کشت سیب‌زمینی کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دهگلان با اعلام این که در سال‌های اخیر روند کشت سیب‌زمینی در مزارع شهرستان دهگلان روند نزولی داشته است، گفت: در سال 90 حدود 7 هزار هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت سیب‌زمینی قرار گرفت که این میزان در سال‌های 91 به 5 هزار و 750 هکتار کاهش یافت.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به کاهش بارندگی نسبت به سال‌های قبل، به کشاورزان توصیه کرد که میزان آب‌دهی چاه‌های خودشان را رصد کنند و بر اساس آن برای کشت سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی اقدام کنند.

فعله‌گری افزود: برابر ضوابط و دستورالعمل سازمان جهادکشاورزی کشاورزان دهگلانی در سال زراعی جاری باید 20 تا 25 درصد از حجم زمین‌های آبی خود را به کشت سیب‌زمینی اختصاص دهند که بر اساس برآورد این سطح ابلاغی در این شهرستان 390 هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دهگلان در ادامه گفت: کشاورزان سیب‌زمینی‌کار باید توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی در زمینه رعایت تناوب زراعی را به منظور افزایش تولیدات و نیز کیفیت آن رعایت کنند.

وی گفت: کشت بیش از حد سیب‌زمینی در مزارع آبی کشاورزان را دچار مشکل و در زمان برداشت نیز تعادل بین عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و موجب افت قیمت و تحمیل ضرر و زیان کشاورزان سیب‌زمینی‌کار شهرستان خواهد شد.

فعله‌گری در پایان با عنوان این جمله که شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‌های مستعد در تولید سیب‌زمینی در استان کردستان است، تصریح کرد: کار آماده‌سازی زمین‌های زراعی آبی شهرستان دهگلان توسط هزار و 200 کشاورز سیب‌زمینی‌کار در سال‌جاری آغاز شده است.

انتهای پیام/79013/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول