اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

وجود 15 هزار رقبه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وجود 15 هزار رقبه در استان خبر داد و گفت: بیش از 95 درصد موقوفات کردستان وقف مساجد است.

وجود 15 هزار رقبه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان به ارائه گزارش عملکرد اداره‌کل اوقاف استان در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: هم‌اکنون هزار و 600 موقوفه با 15 هزار رقبه در استان وجود دارد.

وی میزان موقوفات جدید استان در سال گذشته را 23 موقوفه ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 8 موقوفه جدید متعلق به شهرستان مریوان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان سنندج بیشترین تعداد موقوفات استان را دارد، تصریح کرد: موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان قروه نیز بیشترین میزان درآمد را در استان دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در مساجد و امامزاده‌ها دو برنامه اصلی اداره ‌کل اوقاف استان در سال گذشته بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

روحی با تاکید بر اینکه گردشگران را باید معطوف به مناطق مذهبی و معنوی کرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان فرمودند که امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند لذا تحقق و حرکت در این راستا از اهداف تمامی مدیران‌کل اوقاف استان‌‌های مختلف کشور است.

وی ادامه داد: امامزاده باباگرگر قروه در استان کردستان به عنوان پربازدیدترین منطقه توریستی مذهبی استان معرفی شده که این امر نشان از تلاش و همت مسئولان کردستان برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته در محور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام شده است، اظهار کرد: همایش‌های متعددی در زمینه‌های مختلفی مانند بانوان و اصحاب وقف در حوزه اجتماعی با حضور عموم مردم در سال 91 برگزار شد.

روحی خاطرنشان کرد: بیشتر رویکرد همایش‌های برگزار شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان جنبه آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد موقوفات استان وقف مساجد است، تصریح کرد: در استان تنها یک موقوفه قرآنی داریم و برای اعتلای فرهنگ قرآنی نیازمند موقوفات بیشتری در عرصه قرآنی هستیم که امیدواریم واقفان و مردم خیراندیش در این راستا نیز گام بردارند.

*اختصاص 500 میلیون تومان به پروژه هاجره خاتون

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به فعالیت‌های عمرانی این اداره‌ کل اشاره کرد و افزود: پروژه دارالقرآن امامزاده هاجره خاتون که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: تاکنون 150 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این دارالقرآن هزینه شده و امسال نیز 500 میلیون تومان دیگر برای ساخت آن اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: فعالیت عمرانی امامزاده حسین در شهرستان قروه نیز در حال پیگیری است.

روحی از برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزاده پیرمحمد سنندج خبر داد و اظهار کرد: روز یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری ساعت 10 صبح مراسم جشن ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم به ویژه بانوان برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و گفت: بانوان کردستانی همواره حضور پرشوری در مراسم‌های مذهبی و جشن‌های ولادت بزرگان دین اسلام دارند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول